اردبیل میزبان منطقه یک کشوری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه یک کشور با شعار قصه زندگی من و تمرین زندگی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیر اجرایی منطقه ۱ کشوری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تصریح کرد: این جشنواره با شرکت قصه‌گویان برتر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین گیلان و اردبیل در ۱۹ و۲۰ آبان در سالن سینما تربیت کانون اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: سی قصه‌گوی برتر شش استان در گروه‌های سنی مختلف، بامهارت و هنرمندی خود در این جشنواره رقابت و پنج منتخب برتر در آذرماه هم‌زمان با طولانی‌ترین شب سال در مرحله پایانی جشنواره در تهران حضور خواهند داشت.

مدیر اجرایی منطقه ۱ کشور هدف از اجرای این جشنواره را پیوند میان خانواده، مربیان و متولیان با قصه به‌عنوان میراثی گران‌بها عنوان و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی جهت استفاده از مهارت‌های بسیار ارزشمند قصه‌گویان، می‌توانند از برنامه‌های متنوع و آموزنده این جشنواره بهره‌مند شوند.

احدزاده با اشاره به اینکه بزرگان و اساتید هنر قصه‌گویی کشور داوری این جشنواره را بر عهده خواهند داشت گفت: کارگاه آموزشی «بیان هنرمندانه قصه» روز جمعه ۱۸ آبان ماه و نشست تخصصی «از قصه تا نمایش» روز شنبه ۱۹ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد : همراهی و همکاری نهادها و علاقه‌مندان در برگزاری این رویداد فرهنگی کشور به‌ویژه رسانه‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

شایان‌ذکر است، حسن دولت‌آبادی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و مجید قناد مجری باسابقه برنامه‌های کودک تلویزیون، در تاریخ‌های ۱۹ و۲۰ آبان ۱۳۹۷ داوری منطقه ۱ جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل را به عهده خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =