برگزاری کارگاه آموزشی «از قصه تا نمایش» در کانون اردبیل

«از قصه تا نمایش» عنوان کارگاه آموزشی- کاربردی است که در حاشیه برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کانون در اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، این کارگاه آموزشی که با حضور قصه‌گویان شرکت‌کننده در منطقه یک جشنواره قصه‌گویی و هم‌چنین، جمعی از مربیان، اولیا و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون اردبیل صورت گرفت، به آموزش شیوه‌های خلاقانه قصه‌گویی کتابخانه‌ای اختصاص داشت.

مدرس این کارگاه آموزشی-کاربردی با بهره‌گیری از فرصت تعامل و همراهی حاضران، به آموزش اصول و  روش‌های نگارش داستان‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان پرداخت و با تکیه‌بر این پیام که «مشکل نیز همچون قصه، پایان و راه‌حل‌های مختلفی دارد»، شیوه‌های خلاقانه‌ای جهت اجرای قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان ارایه داد.

حسن دولت‌آبادی در ادامه با انتخاب قصه‌های شناخته‌شده، از حاضران دعوت کرد تا با پیشنهادهایی هدف‌مند، طرحی نو برای پایان این قصه‌ها ارایه کرده و طی فرایندی آن را در قالب نمایش به مرحله اجرا بگذارند.

گفتنی است، دولت‌آبادی داوری منطقه یک جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ با حضور قصه‌گویان برگزیده استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین و گیلان، در شهرستان اردبیل برگزار می‌شود را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =