پایان رقابت‌های منطقه یک جشنواره قصه‌گویی، معرفی برگزیدگان در اردبیل

طی آیینی از برگزیدگان منطقه‌ی یک کشوری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل تجلیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نخستین مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون بود که در آن 30 قصه‌گوی برتر بخش مردان و زنان بالای ۱۸ سال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل طی رقابتی دو روزه با بهره‌گیری از شیوه‌هایی هدف‌مند و خلاقانه به رقابت پرداختند.

پس از این نیز رقابت‌های چهار منطقه دیگر در سطح کشور، برگزیدگان راه‌یافته به جشنواره کشوری را در مرحله منطقه‌ای معرفی خواهد کرد.

این در حالی است که برگزیدگان بخش «کودکان و نوجوانان 14 تا 18 سال» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» با انجام رقابت‌های استانی و بدون حضور در جشنواره‌های منطقه‌ای به مرحله‌ی کشوری راه می‌یابند.

برپایه این گزارش، داوری منطقه یک جشنواره قصه‌گویی در اردبیل بر عهده علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد بود و این گروه داوری در بیانیه پایانی خود، ضمن ارج نهادن بر همت والای تمامی قصه‌گویان و با تاکید بر رشد کیفی ارایه شده در مقایسه با جشنواره‌های پیشین، پنج قصه‌گوی برگزیده‌ی این رقابت‌ها را جهت شرکت در بخش پایانی این رقابت‌ها معرفی‌کردند.

درهمین حال، هیات داوران به منظور تشویق شرکت کنندگان و با توجه به رقابت نزدیک قصه‌گویان، شش قصه‌گوی این جشنواره را نیز شایسته تقدیر دانست.

برهمین اساس، محسن وظیفه از پارس‌آباد استان اردبیل با «قصه‌ی بابا»، مهدی ذکایی علمداری از هادی‌شهر آذربایجان شرقی با قصه‌ی «انسان و شیر» و افسانه بازیار از مهاباد آذربایجان غربی با قصه‌ی «خانه پُر سر و صدا» در جمع برگزیدگان این جشنواره قرارگرفتند و هادی رفیعی از سجاس استان زنجان با قصه‌ی «کلاغ» و لیلا ابراهیمی نیز با قصه‌ی «‌بوبوقچی» از قزوین، به عنوان دیگر برگزیدگان این مرحله معرفی شدند.

هیئت داوران این جشنواره هم‌چنین فاطمه محمودی با قصه‌ی «قولو» از میانه آذربایجان شرقی، سمیرا رحیمی با قصه‌ی «رویاهای زندگی زیبا» از میاندوآب آذربایجان غربی و فاطمه برمال با قصه‌ی «عینک قندی» از اردبیل را شایسته تقدیر شناخت.

سه عنوان شایسته تقدیر دیگر نیز به میلاد عیوضی با قصه‌ی «علم و موفقیت» از زنجان، آزاده میربها با قصه‌ی «راز خوشبختی» از قزوین و هم چنین سمیه رنجبر با قصه‌ی «کلوچه‌های خدا» از سیاهکل استان گیلان اختصاص یافت.

گفتنی است این آیین، بیستم آبان ۱۳۹۷ و با حضور علی نواداد معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیران کل و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان، مدیران کل کانون منطقه‌ی یک کشور، مربیان، خانواده‌ها و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سینما تربیت کانون استان اردبیل، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =