کد خبر: 283344
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
آشنایی با ایفلا در نشست تخصصی کتاب‌خانه مرجع کانون

هفتاد و یکمین نشست توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با عنوان «آشنایی با ایفلا» بعدازظهر ۲۸ آبان در کتابخانه‌ی مرجع کانون برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب، دکتر صالح زمانی دکترای علوم سیاسی و جامعه‌شناسی سیاسی و مدرس دانشگاه و پریسا ‍پاسیار دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی و مولف مقاله‌های مختلف کتاب‌داری درباره‌ی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسه‌های کتابداری سخن خواهند گفت.

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسه‌های کتابداری (IFLA)، ارگانی مستقل، بین‌المللی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که هدف آن بالا بردن تفاهم بین‌المللی‌، همکاری، گفت ‌و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع‌رسانی و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌اللملی کتابداری را ارائه کرد. برای دستیابی به این اهداف، فدراسیون در مورد فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که مناسب و مطلوب تشخیص داده شود، تصمیم‌گیری می‌کند.

مخاطبان این نشست که با هدف توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، ارتقای دانش حرفه‌ای و روزآمدسازی فعالان حوزه‌ی کتاب برگزار می‌شود، کتابداران، مربیان، کارشناسان ادبی، ‍پژوهشگران و... خواهند بود.

بر اساس این خبر، کتابخانه‌ی مرجع کانون دوشنبه‌ی آخر هر ماه پذیرای صاحب‌نظران وکارشناسان عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان است که در حوزه‌های مرتبط به ایراد سخنانی می‌‍پردازند.

ورود علاقه‌مندان به نشست‌های «ترویج خواندن» آزاد اعلام شده است.

نشست «آشنایی با ایفلا» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، ساختمان ملک شامران، کتابخانه‌ی مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =