مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون به ایستگاه آخر رسید

برگزیدگان بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون در مرحله استانی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی روز سه‌شنبه ۲۲آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ در تالار شهر مشهد برگزار شد.

نزهت شیخ‌زاده رابط قصه‌گویی در گزارش خود به استقبال خوب عموم از این جشنواره ارشاره کرد و گفت: در این مرحله تعداد ۱۰۴۰ نفر در سایت جشنواره ثبت‌نام نموده که از آن میان ۲۸۶ نفر در بخش قصه‌گویی تخصصی، ۷۴۴ نفر در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای و۱۰نفر در بخش مقاله‌نویسی شرکت کرده‌اند.

شیخ‌زاده در ادامه گفت: پس از داوری مقدماتی، از میان شرکت‌کنندگان ۶۶ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و امروز پس از سه روز رقابت تنگاتنگ، با رای داوران این بخش، ۱۱قصه‌گو برگزیده و ۱۱ قصه‌گو شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین هیأت داوران از سه مربی به صورت ویژه تقدیر کردند.

در ادامه حمید نوایی لواسانی داور این مرحله به نمایندگی بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد.

در بیانیه هیأت داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی آمده بود:

«از میان فواره نور کودکی تولد یافت، نور می‌چید و شعر می‌بافت، هر فرشته برایش قصه‌ای می‌خواند. کودک با ماه دوست شد و با ستاره‌ها هم‌صحبت، او گنجشک‌ها را می‌فهمید و شعر می‌گفت برای رود. آن‌ طرف‌تر کسی گفت: با حضور هر کودک قصه‌ای متولد می‌شود»

و به راستی هر «انسان» قصه‌ای است از خالق حکیم و مهربان؛ و اوست که قصه هستی را می‌سراید به زیبایی، استحکام و اوج و فرود. بر ماست تا پاس بداریم این هنر الهی و ارزشمند و ماندگار را.

هیأت داوران مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان خراسان رضوی مفتخر است که سهمی کوچک از این حرکت بزرگ فرهنگی در شهر «ثامن‌الحجج»، شهر آقا امام‌رضا(ع) داشته است.

ضمن تقدیر و تشکر از دبیر محترم جشنواره و همه برنامه‌ریزان و مجریان بیست‌ویکمین دوره قصه‌گویی در خراسان رضوی، به منظور استواری گامهای آینده، نظر کارشناسان را به موارد ذیل جلب می‌نماییم.

  • تقویت هر چه بیشتر پژوهش‌های کاربردی در زمینه گردآوری و پالایش قصه‌های بومی و تهیه منابع مطالعاتی برای مربیان و قصه‌گویان استان
  • آشنایی هر چه بیشتر مخاطب با فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید پیشینیان خطه خراسان، با انتخاب قصه‌های بومی و گویش‌های زیبای این سرزمین
  • انتخاب و بازنویسی قصه‌های مستحکم و موثر با درونمایه‌هایی از اندیشه و خردمندی برای زندگی مخاطب در دنیای امروز.
  • هر چند قصه‌گویی جشنواره در امتداد قصه‌گویی کتابخانه‌ای است اما مربیان و اعضا و شرکت‌کنندگان جشنواره باید توجه داشته باشند که قصه‌گویی جشنواره نمودی از بهترین قصه‌ها و اجراهاست.
  • هیأت داوران این دوره از جشنواره با توجه به استعدادها و استقبال در خور توجه شرکت‌کنندگان در استان خراسان رضوی، از دبیرخانه و مسوولین برگزاری جشنواره بین‌المللی در معاونت فرهنگی تقاضا دارد تا سهمیه‌بندی جشنواره‌های استانی را با توجه به شاخص فعالیت قصه‌گویی و میزان استقبال علاقمندان در نظر گرفته شود و تفاوت‌های فرهنگی استانها مدنظر قرار گیرد.
  • تقویت آموزش‌های کاربردی مربیان و علاقمندان به قصه‌گویی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، تنها بستری است که می‌تواند به بهبود کیفیت انتخاب قصه مناسب و جذاب قصه‌گویی موثر کمک کند.

اسامی برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را می‌توانید در اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =