کد خبر: 283351
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
نوای صلح کودکان شیرازی طنین‌انداز شد

گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در آیین آغاز کنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» نوای پیوند و دوستی سردادند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» از ۲۲ تا ۲۵ آبان‌ ۱۳۹۷ به میزبانی شهر شیراز و دانشگاه علوم پزشکی آن در حال برگزاری است.

زهرا افتخاری، مدیرکل کانون استان فارس در باره گروه سرود اعضای کانون گفت: این گروه سرود ۶۰ نفره از میان اعضای انجمن سرود و موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس انتخاب شدند تا در آیین آغاز این رویداد بین‌المللی پیام دوستی مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: کودکان، پیام‌آوران صلح در جهان هستند و ما می‌توانیم مفاهیمی را به آن‌ها آموزش دهیم تا این اندیشه در ذهن آنان نهادینه و در آینده روح دوستی و صلح‌طلبی بر جوامع حاکم شود.

وی از این برنامه به‌عنوان فرصتی برای آموزش مفاهیم صلح ودوستی یاد کرد.

افتخاری اضافه کرد سازهای موسیقی این سرود نیز، به دست کودکان آموزش دیده در کانون نواخته می‌شود و مضمون این سرود دعوت به صلح و دوستی در سطح جهانی است که ضمن تمرین کار گروهی کودکان، درون‌مایه تعامل، همکاری و دوستی را نیز فراهم می‌کند.

افتخاری با اشاره به اینکه کودکان به واسطه سرودخوانی مهارت‌های زندگی را تمرین می‌کنند، گفت: ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ، هنر و گسترش صلح و دوستی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: در فرهنگ ایرانی اسلامی ما صلح و دوستی محوریت دارد و ادبیات و هنر نیز دست در دست هم در ذات خود پدید آورنده این مضامین هستند، از همین روست که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در بخشی از کنگره بین‌المللی صلح سهیم و موفقیت‌های کانون استان و فعالیت‌های آن هم در قالب نمایشگاه در حاشیه این کنگره برپا شده است.

نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح با حضور صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی و فرهنگی و استادان دانشگاه شامگاه سه شنبه ۲۲آبان‌ماه جاری آغاز به کار کرد. 

شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین‌المللی سازمان‌های سلامت‌محور برای صلح، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح‌گستر، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه ازجمله محورهای اصلی این کنگره است
این کنگره سه روزه، پنجشنبه ۲۴ آبان طی آیینی که بار دیگر سرود اعضای کانون استان فارس در آن نواخته می‌شود به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =