کد خبر: 283369
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
بازدید 683
ضعف مهارت پاشنه آشیل نظام آموزش کشور است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: ضعف مهارت رفتاری و عملی پاشنه آشیل نظام آموزش کشور است که باید در سایه تدبیر و برنامه برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی فاضل نظری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمین، افزود: مهارت آموزی رکن پایه در رشد شخصیت و تضمین موفقیت افراد است و باید از سنین کودکی و مدارج مختلف آموزشی به صورت هدفمند دنبال شود.
وی ادامه داد: محوریت نظام تعلیم و تربیت بر آموزش نظری و دانش شناختی استوار است در حالیکه مهارت آموزی به عنوان تکمیل کننده مراحل آموزی باید لحاظ شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: مراکز کانون پرورش فکری از بال های مهارت آموزی است و به همین علت این مراکز باید همگام با سایر نهادهای آموزشی کشور توسعه یابند.
نظری با تاکید بر اینکه هزینه در آموزش کودکان نوعی سرمایه‌گذاری است، گفت: جامعه ای که برای نسل آینده سرمایه‌گذاری می کند آهنگ متعادلی را به سمت نشاط و توسعه دارد.
وی توضیح داد: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمین به دلیل قرار گرفتن در طرح توسعه این شهرستان تخریب شد و با توجه به اینکه این مرکز از قدیمی ترین مراکز سطح کشور بود حمایت های لازم برای ساخت و تجهیزآن جلب شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: مرکز جدید این ظرفیت را دارد که به مرکز علمی در سطح کشور تبدیل شود و می تواند مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار گیرد.
نظری تصریح کرد: خمین به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی شهری ویژه است و باید نگاه برنامه محور و توسعه گرا به آن داشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ارایه خدمات پرورشی و مهارتی به کودکان و نوجوانان مهمترین هدف این مراکز است.
«جهانبخش قنبری» افزود: شهرک معلم خمین به دلیل سکونت خانواده های جوان بهترین منطقه برای ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمین در زمینی به مساحت 296 مترمربع و در یک طبقه شامل سه باب کلاس،کتابخانه و سالن اجتماعات با کمک نوسازی مدارس استان ایجاد می شود.
قنبری تصریح کرد: ساخت و تجهیز این مرکز به پنج میلیارد ریال نیاز دارد و در مرحله نخست یک میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای آن تخصیص یافته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: پیگیری برای ساخت یک مرکز در مجتمع اداری و تجاری امام خمینی(ره) در جوار بیت امام راحل در دست انجام است.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: سرمایه اجتماعی هر جامعه ای با پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان سنجش می شود.
«احمد طهرانی» افزود: شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد و برنامه ریزی منظم برای این دوران زمینه ساز توسعه هر جامعه ای است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای پنج مرکز کانون پرورش فکری شامل 2 مرکز در خمین، یک مرکز در قورچی باشی، یک مرکز در روستای شهابیه و یک مرکز در رباط مراد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =