ارائه گواهی‌نامه مهارت کانون پرورش فکری به نوجوانان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان بر گسترش همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی با کانون پرورش فکری تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محسن نظارت مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری شاهرود از بازدید حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای تعامل کانون پرورش فکری با نهادها و ادارات شهرستان شاهرود اجرا شد و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

نظارت اظهار داشت: دادستان عمومی شاهرود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان کانون پرورش فکری، فعالیت‌های متنوع این مجموعه‌ی فرهنگی را شایسته تقدیر و پیشنهادهای عنوان‌شده را قابل اجرا دانست.

رجبی هم‌چنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ارزنده‌ی مربیان کانون پرورش فکری بر گسترش همکاری نهادهای فرهنگی با این نهاد تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید و تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور مدیرکل کانون استان سمنان درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه و اجرای مصوبات آن برنامه‌ریزی شود.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود در این بازدید پیشنهاد داد تا قضات دادگاه به دستور دادستان عمومی درخصوص حکم بدل از زندان نوجوانان فاقد گواهی‌نامه رانندگی، جزای حبس یا مالی این نوجوانان را تبدیل به حضور آنها در فضای فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در نظر بگیرند تا ضمن ترغیب آنها به مطالعه، از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی مربیان کانون بهره‌مند شوند و پس از دریافت گواهی‌نامه‌ی مهارت از سوی کانون با عنوان «کانون، مهارت، زندگی» و ارائه آن به مقامات اجرایی از بخشودگی ویژه برخوردار شوند.

وی در ادامه از دادستان عمومی خواست تا  یک‌روز از هفته به نوجوانان بزهکار مستقر در کانون اصلاح و تربیت شهرستان شاهرود اختصاص گیرد و با هماهنگی‌های لازم این نوجوانان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری حضور یابند و مربیان در زمان مشخص و از قبل پیش‌بینی‌شده به ارائه خدمات فرهنگی، هنری به آنها بپردازند تا در این بستر فرهنگی به‌صورت غیر مستقیم، آموزش‌های لازم را در فضای غیر امنیتی تجربه کنند و درصورت تغییر و اصلاح رفتار، وضعیت حبس دائم آنها به وضعیت معرفی روزانه کاهش یابد.

گفتنی است؛ در هفته‌ی آسیب‌های اجتماعی نیز جلسه‌ای با دعوت از رمضانعلی امینی‌مقدم رئیس کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود و ۷۰ نفر از والدین اعضا با رویکرد بررسی آسیب‌شناسی کودکان و نوجوانان در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =