آئین آغاز عملیات احداث ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره یک خمین

آئین آغاز عملیات احداث ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان خمین با حضور احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین ، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ، جهانبخش قنبری مدیر کل کانون استان مرکزی وتعدادی از مدیران کل مرتبط در استان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خمین روز چهارشنبه 23 آبان برگزار شد .

در این آئین فرماندار شهرستان خمین با اشاره به لزوم توجه به شاخص های تربیتی و پرورشی در شهرستان اظهار داشت : سرمایه اجتماعی هر جامعه ای با پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان تامین می شود.

وی افزود : هدفگذاری های نظام با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دوران کودکی تحقق می یابدو شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد و برنامه ریزی منظم برای این دوران زمینه ساز توسعه هر جامعه ای است.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  گفت: ارائه خدمات پرورشی و مهارتی به کودکان و نوجوانان مهمترین هدف این مراکز است و عامل مهم استمرار کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر منطقه هستند و این مراکز باید در مناطقی که خانواده های جوان در آنجا سکونت دارند و از مجتمع فرهنگی برخوردار نیستند، احداث شوند.

وی ادامه داد: شهرک معلم این شهرستان به دلیل سکونت خانواده های جوان بهترین منطقه برای احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

قنبری گفت: مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمین در زمینی به مساحت 296 مترمربع و در یک طبقه شامل سه باب کلاس،کتابخانه و سالن اجتماعات با کمک نوسازی مدارس استان احداث می شودواحداث و تجهیز این مرکز به پنج میلیارد ریال نیاز دارد و اعتبار اولیه این طرح به میزان یک میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات استان تخصیص یافته است.

در ادامه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز اظهار داشت : آموزش مهارت باید از سنین کودکی و در مراکز آموزشی آغاز شودوبرنامه های نظام تعلیم و تربیت بر آموزش دانش شناختی تاکید دارد.

فاضل نظری گفت : مراکز کانون پرورش فکری یکی از بالهای مهارت آموزی است و به همین علت این مراکز باید همراه با مراکز آموزشی در کشور توسعه یابند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه برای کودکان نوعی سرمایه‌گذاری است گفت: جامعه ای که برای نسل آینده سرمایه‌گذاری می کند امیدواری آن جامعه را نشان می دهد.

نظری با اشاره به اینکه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک خمین به دلیل قرار گرفتن در طرح توسعه این شهرستان تخریب شد ادامه داد: این مرکز یکی از قدیمی ترین مراکز سطح کشور بود و حمایتهای لازم برای احداث و تجهیز ساختمان جدید می شودو مرکز جدید این ظرفیت را دارد که به مرکز علمی در سطح کشور تبدیل شود و می تواند مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار گیرد.

نظری تصریح کرد: خمین به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی یک شهر ویژه است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =