ترویج فرهنگ قصه گویی در زندگی ماشینی امروز یک ضرورت است

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ضرورت مطرح است، زندگی ماشینی و استرس های پی در پی عوارض زیادی را برای جامعه ایجاد کرده چراکه از فرهنگ غنی خود فاصله گرفته ایم

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  سید مهدی مقدسی در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه دو کشوری اظهار کرد: قصه گویی سبب ترویج فرهنگ ‌می شود، با پاس داشتن سنت ها باید قصه گویی سنتی را مورد توجه قرار دهیم. قصه گویی نباید تنها یک سرگرمی تلقی شود بلکه باید مفاهیم فرهنگی را با زبان قصه بیان کنیم .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم گفت: اراک در روزهای 21 و 22 آبان ماه میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور هفت استان کشور بود، شرکت کنندگان از استان های ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و مرکزی در 5 بخش مختلف با یکدیگر رقابت کردند .

وی افزود این بخش ها شامل قصه گویی دختران و پسران با 391 اثر، قصه گویی زنان و مردان 394 اثر، قصه گویی پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با 51 اثر، قصه گویی 90 ثانیه ای یک هزار و 339 اثر و مقاله نویسی با 55 اثر بود .

قنبری بیان کرد: استان مرکزی با ارسال 815 اثر با فراوانی هشت درصد رکوردار بیشترین آثار تولیدی در سطح کشور برای مرحله منطقه ای این جشنواره است .

وی اظهار داشت: در این مسابقات از هر استان پنج نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا می کند و از هر منطقه پنج نفر به مسابقات کشوری و بین المللی راه خواهند یافت .

برگزیدگان این رقابت منطقه ای به ترتیب عبارتند از :

نفر نخست فرانک بیاتی از استان کرمانشاه با عنوان " کلاغ خنزرپنزری "

نفر دوم شیرین مخمدی از استان ایلام با عنوان قصه " مردی از تبار روشنی "

نفر سوم احمد عسگری از استان همدان با عنوان قصه "امروز نه یه روز دیگه "

نفر چهارم طاهره اصفهانی از استان کردستان با عنوان قصه " اگر این چوب مال من بود "

نفر پنجم: ساره وفا از استان مرکزی با عنوان قصه "شاهزاده و قورباغه "

و 10 قصه گوی برتر در این جشنواره تقدیر شدند.

گفتنی است این آیین، روز 23 آبان ۱۳۹۷ با حضور سیدمهدی مقدسی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان، مدیران کل کانون منطقه‌ی دو کشور، مربیان، خانواده‌ها و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سینما کانون واقع در پارک آزادی شهر اراک، برگزار شد.

رقابت‌های منطقه یک چند روز پیش در اردبیل برگزار شد و پس از این نیز رقابت‌های سه منطقه دیگر به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان و مازندران دیگر برگزیدگان راه‌یافته به جشنواره کشوری را در مرحله منطقه‌ای معرفی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =