نگاهی به فرآیند اجرای جشنواره قصه‌گویی منطقه یک کشوری  در اردبیل

مدیر منطقه یک کشوری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، فرآیند و مراحل مختلف اجرای این رویداد فرهنگی در استان اردبیل را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اشاره به اینکه از هفته دوم مهرماه سال جاری، فرآیند اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آغاز شد، بیان داشت: در چهار حوزه استان به میزبانی شهرستان‌های کیوی، نمین، بیله سوار و مشگین شهر مرحله‌ی شهرستانی آغاز شد و برگزیدگان در سه رده سنی: کودک و نوجوان، زنان و مردان بالای ۱۸ سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به رقابت پرداختند.

احدزاده تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره با شرکت ۳۱منتخب مرحله شهرستانی، در ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و برگزیدگان نهایی برای رقابت در مرحله‌ی منطقه ۱ کشوری معرفی شدند.

 وی در ادامه بابیان اینکه کانون استان اردبیل برای میزبانی این مرحله از جشنواره قصه‌گویی اعلام آمادگی کرده بود، افزود: طبق برنامه اعلامی از ستاد مرکزی تهران، طی روزهای ۱۹ و۲۰ آبان ماه، با شرکت استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل، مرحله‌ی منطقه‌ی یک کشوری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

مدیر اجرایی جشنواره منطقه یک کشور اظهار کرد: در فرآیند اجرای این مرحله از جشنواره، ضمن اینکه از حمایت‌های شخص استاندار اردبیل برخوردار بودیم، برخی از ارگان‌ها و نهادهای استان ازجمله: شهرداری و شورای اسلامی شهر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، حوزه هنری، اداره کل هواشناسی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و صداوسیمای مرکز اردبیل در اجرای برنامه همکاری ویژه‌ای انجام دادند.

احدزاده در پایان سخنان خود تاکید کرد: همکاری شایسته‌ی خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و اصحاب رسانه و نقش ارزنده‌ی آن‌ها در اطلاع‌رسانی مراحل مختلف اجرای جشنواره باهدف ارتقاء شاخص‌های فرهنگی استان، قابل‌تقدیر است.

گفتنی است، برگزاری جلسات تعاملی مدیرکل کانون استان اردبیل با مدیران دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تخصصی شورای فرهنگی کانون استان با موضوع بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه یک کشوری و تعیین اهداف، راهبردها و انتخاب عوامل اجرایی و تشکیل کمیته‌های تخصصی برگزاری جشنواره شامل: کمیته تشریفات- استقبال و اسکان، کمیته امور قصه‌گویان و اجرا، کمیته افتتاحیه و اختتامیه و ویژه‌برنامه‌ها، کمیته روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، کمیته حراست، کمیته علمی، کمیته تدارکات و پشتیبانی، کمیته مستندسازی، کمیته طراحی و فضاسازی و کمیته بولتن خبری و نشریه جشنواره و تشریح وظایف آن‌ها و همچنین تشکیل ستاد خبری با اصحاب رسانه ازجمله فرآیندهای اجرایی جشنواره منطقه ۱ کشوری قصه‌گویی در اردبیل بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =