آغاز عملیات احداث ساختمان جدید مرکز شماره یک کانون خمین

طرح احداث مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمین در مکان جدیدی با حضور مدیرعامل کانون آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز به دلیل قرار گرفتن در طرح توسعه این شهرستان تخریب شد و کانون قرار است در مکان دیگری این کتاب‌خانه قدیمی و باسابقه خود را احداث کند.

فاضل نظری مدیرعامل کانون در آیین کلنگ‌زنی این مرکز با بیان این که کتاب‌خانه شماره یک کانون خمین یکی از قدیمی‌ترین مراکز کانون در سطح کشور بود، تاکید کرد که حمایت‌های لازم برای احداث و تجهیز ساختمان جدید صورت می‌گیرد، چراکه این مرکز از ظرفیت تبدیل به یک مرکز علمی در سطح کشور برخوردار است و می‌تواند در آینده مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی خانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که هزینه‌کردن برای کودکان نوعی سرمایه‌گذاری است گفت: جامعه‌ای که برای نسل آینده سرمایه‌گذاری می‌کند جامعه‌ای امیدوار است.

مدیرعامل کانون، مراکز کانون پرورش فکری را یکی از بال‌های مهارت‌آموزی دانست و گفت: به همین علت این مراکز باید همراه با مراکز آموزشی در کشور توسعه یابد.

نظری یادآور شد: آموزش مهارت باید از سنین کودکی و در مراکز آموزشی آغاز شود و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت بر آموزش دانش شناختی تاکید دارد.

در این آئین احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین نیز گفت: هدف‌گذاری‌های نظام با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای دوران کودکی تحقق می‌یابد و برنامه‌ریزی منظم برای این دوران زمینه‌ساز توسعه هر جامعه‌ای است.

در ادامه جهانبخش قنبری مدیرکل کانون استان مرکزی توضیح داد مرکز کانون خمین در زمینی به مساحت 296 مترمربع و در یک طبقه شامل سه کارگاه، کتاب‌خانه و سالن اجتماعات با کمک سازمان نوسازی مدارس استان احداث می‌شود و احداث و تجهیز این مرکز به پنج میلیارد ریال نیاز دارد و اعتبار اولیه این طرح به میزان یک میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به این‌که مراکز کانون باید در مناطقی که خانواده‌های جوان در آنجا سکونت دارند و از مجتمع فرهنگی برخوردار نیستند، احداث شود، ادامه داد: شهرک معلم این شهرستان به دلیل سکونت این نوع خانواده‌ها بهترین منطقه برای احداث کانون است.

آیین کلنگ‌زنی ساختمان جدید مرکز شماره یک کانون خمین روز چهارشنبه 23 آبان 1397 برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =