کد خبر: 283407
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱
 شادپیمایی عروسک‌ها در شهرهای مختلف استان کرمانشاه

شادپیمایی عروسک‌ها در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷ به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون این استان در نشست خبری که با محوریت رویداد ملی شادپیمایی عروسک‌ها و با حضور رسانه‌های مختلف خبری در روزسه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ در کانون پرورش فکری مرکز شماره چهار شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: در کشورها کارناوال‌های عروسکی راه می‌افتند و عروسک را در کانون به عنوان واسطه ارتباطی می‌شناسیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری رویداد ملی شادپیمایی که ۲۶ و ۲۷  آبان امسال در استان با مشارکت ۱۳ گروه هنری از سایر استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: در ماه ربیع‌الاول قرار داریم، سال قبل نیز جشن ولادت پیامبر(ص) را داشتیم.

او با اشاره به اینکه در کشور ما همواره کودکانی درگیر جنگ بودند و در استان با رخداد زلزله اخیر دچار مشکلاتی شدند و نیاز به شادمانی دارند، تصریح کرد: کودکان هنوز تنشان از زلزله اخیر در لرزش و استرس است و تاثیر نگرانی، رنج و اندوه‌ها در کودکان تا مدت‌ها نمود داشت و این کودکان بی‌پناه می‌گریستند.

فتاحی با بیان اینکه روز جمعه هفته جاری ورود مهمان‌های ما از سراسر کشور خواهد بود و صبح حرکت به سمت سرپل ذهاب است و برنامه شادپیمایی خواهیم داشت، ادامه داد: صبح روز ۲۶ آبان در ورزشگاه احرار سرپل ذهاب و بعدازظهر همان روز از میدان امام‌خمینی(ره) تا میدان امام‌حسین(ع) شهر سرپل‌ذهاب شادپیمایی عروسک‌ها را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه ۲ گروه عروسک‌گردان به شهرستان ثلاث‌باباجانی برای دلجویی از زلزله زدگان اعزام می‌شوند، افزود: این گروه‌ها در روز ۲۶ آبان اجرای برنامه دارند، همچنین در این برنامه آیین باران‌خواهی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین گفت: نخستین گروه سرود موسیقی کودکان کرمانشاه که کار کم‌نظیری است و در روزهای فوق اجرا خواهند داشت.

همچنین گروه عروسک‌گردانی عروسک کاکه برنامه گروهی دارد.

فتاحی ادامه داد: در برنامه ملی شادپیمایی حضور برای عموم مردم آزاد است و خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان در این گردهمایی حضور پیدا کنند.

او گفت: در روز یکشنبه ۲۷ آبان در محل ورزشگاه امام (ره) بلوار طاق بستان در شهر کرمانشاه، عروسک‌ها شادپیمایی خواهند داشت و در ورودی مسکن مهر دولت آباد اجماع و اجرای همه عروسک‌ها خواهد بود.

 همچنین در صورت مساعد بودن هوا اجرای شادپیمایی خواهند داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: عروسک میله‌ای، نخی و تن‌پوش داریم و عروسک‌های غول پیکر برای جشن‌ها و شادپیمایی‌ها طراحی شدند.

تلاش داریم از تجارب گروه‌های مختلف نیز استفاده کنیم.

فتاحی با بیان اینکه ۱۳ استان به همراه گروه هنری کرمانشاه در شادپیمایی مشارکت دارند و کودکان می‌توانند دست‌سازه‌های عروسکی والدین را به همراه خود بیاورند، گفت: این مراسم اولین رویداد ارزنده کانون پرورش فکری است و گروه‌های حرفه‌ای با کار عروسکی حضور دارند.

او با اشاره به اینکه سلامت و امنیت کودکان در مراسم شادپیمایی برای ما حائر اهنیت است، یادآور شد: از دانشجویان رشته هنر دعوت می کنیم که در این مراسم حضور پیدا کنند و توانایی اجرا داشته باشند.

در رویداد ملی شادپیمایی عروسک‌ها، عروسک بلفنجک با دیگر شخصیت‌های عروسکی نیز به اجرای برنامه پرداخت و عروسک‌گردان آن توضیحات کاملی از مراسم ملی شادپیمایی در استان کرمانشاه ارائه کرد.

شادپیمایی عروسک‌ها، ۲۶ و ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷ در شهرهای: سرپل‌ذهاب،ثلاث‌باباجانی و کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =