بیش از 338  برنامه فرهنگی، هنری و ادبی درهفته کتاب اجرامی شود

همزمان با فرارسیدن روز وهفته کتاب وکتابخوانی، مراکز کانون پرورش فکری استان لرستان، ویژه برنامه های خود را آغازکردند

به گزارش روابط عمومی کانون لرستان، مراکزکانون پرورش فکری استان درهفته کتاب وکتابخوانی با شعار«تمرین زندگی درسایه سار کتاب»، درجهت ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه، مطالعه مفید مبتنی بررسالت اصلی کانون، برنامه های خودرا آغاز کردند.

مدیرکل کانون ضمن گرامیداشت این روز وهفته وتبریک به همه متولیان فرهنگ کتابخوانی، مربیان و اعضای مراکز برنامه های کانون را تشریح کرد.

محمدجوادمحمدی با اشاره به این که کانون بسترساز حرکت هایی است که کودکان ونوجوانان را درمسیردانایی وآگاهی سوق می دهد، گفت: دراین هفته کلیه مراکزفرهنگی هنری کانون با توجه به برنامه های پیش بینی شده 338 برنامه و ویژه برنامه فرهنگی، هنری وادبی رادرمراکز ثابت،سیار وپستی برگزار می کنند.

وی با اشاره به پایبندی به رسالت واهداف اصلی کانون و انتقال آن به جامعه هدف که در رأس آن توسعه و ترویج کتابخوانی است، یادآورشد: انتقال این فرهنگ باحضور ومشارکت خانواده ها، دستگاه های فرهنگی واجرایی به ویژه آموزش وپرورش ونیز تشکل های مردم نهاد است که طی این سال ها تلاش داشته ایم گام های جدی تر برداریم و دراین هفته برنامه های متنوعی با مشارکت کانون ودیگردستگاه ها برای کودکان ونوجوانان اجرا خواهدشد.

محمدی ازجمله فعالیت های مشارکتی را حضورکانون درنمایشگاه کتاب با دو ایستگاه نقاشی و ایستگاه قصه گویی و فعالیت های کتاب محور، همایش تجلیل از مروجان کتاب وکتابخوانی با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان وسایردستگاه ها، اجرای ویژه برنامه های مختلف درمدارس، برنامه های مشارکتی با نهادکتابخانه های عمومی، ویژه برنامه هایی با مشارکت و حضور خانواده ها ووالدین و تشکل های مردم نهاد، حضورکودکان ونوجوانان درشهرکتاب وکتابفروشی ها و چاپخانه ها، دیدار با نویسندگان وشاعران مطرح استان و... اعلام کرد.

مدیرکل کانون اعلام کرد: درهفته کتاب، همه کودکان ونوجوانان متقاضی عضویت درمراکز فرهنگی هنری ثابت درسراسراستان به طور رایگان ثبت نام خواهندشد و کارت عضویت را دریافت می کنند.

محمدی درپایان سخنان خودگفت: امیدوارم به عنوان متولیان کتاب وکتاب خوانی درجامعه، بتوانیم سفیران خوبی برای دانایی وآگاهی بخشی وانتقال فرهنگ مطالعه به کودکان ونوجوانان باشیم و درتوسعه فرهنگی استان نقش سازنده و تأثیرگذاری را ایفاء کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =