تشکیل اتحادیه اسباب‌بازی نیازمند مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت

تشکیل اتحادیه‌ی اسباب‌بازی نیازمند مشارکت نهادها و سازمان‌های مرتبط و همکاری وزارت صنعت، معادن و تجارت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ضمن بیان پیش‌نیازهای تشکیل اتحادیه‌ی اسباب‌بازی، خبر از شکل‌گیری سه انجمن جدید در این حوزه داد.

محسن رجبی عنوان کرد: «با تشکیل پنج انجمن در حوزه اسباب‌بازی،‌ شکل‌گیری کانون انجمن‌ها در این حوزه میسر خواهد شد. در گام بعدی می‌توانیم برای تشکیل اتحادیه اسباب‌بازی اقدام‌های لازم را صورت دهیم.»

وی عنوان کرد: «شکل‌گیری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی پس از تلاشی پنج ساله و در حاشیه‌ی جشنواره ملی اسباب‌بازی ممکن شد. اما برای شکل‌گیری اتحادیه نیازمند رفع شدن موانعی هستیم.»

مسوول کمیته‌ی نمایشگاه تخصصی جشنواره اسباب‌بازی ادامه داد: «زمانی که 350 واحد تولید کننده مشغول به کار شوند و اتحادیه‌ی خرازها و اتحادیه‌ی پلاستیک امکان واگذاری مسوولیت خود به اتحادیه‌ی دیگر را داشته باشند، امکان شکل‌گیری اتحادیه‌ی اسباب‌بازی به وجود خواهد آمد.»

این تولیدکننده افزود: «سیاست وزارت صنعت این است که اتحادیه‌های موازی شکل نگیرد و تعداد اتحادیه‌ها کم باشد. اما باید اندیشید که اسباب‌بازی جایگاه آموزشی تربیتی و موثر در آینده‌ی کشور دارند، بنابراین تصور می‌شود مستحق شکل‌گیری چنین اتحادیه‌ای هستیم. در همین راستاست که بخش تخصصی جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز با نمایش 1300 اثر تولیدی و دعوت از مدیران و مسئولان تلاش می‌کند تا گام‌هایی را در شکل‌گیری این اتحادیه و نمایش توانمندی‌های موجود بردارد.»

این تولیدکننده خبر از شکل‌گیری انجمن‌های «طراحان» و«توزیع کنندگان» اسباب‌بازی و انجمن بازی‌های فکری در آینده‌ای نزدیک داد و عنوان کرد: «امیدواریم که انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی که هم‌اینک 100 عضو دارد تا پایان سال 98 به استانداردهای لازم برسد و بتواند گام‌های لازم را در ارتقا این صنعت بردارد.»

رجبی خاطرنشان کرد: «بیش از 80 تولید کننده ضمن حضور در جشنواره ملی اسباب‌بازی به نمایش و معرفی آثار خود می‌پردازند. این نخستین بار است که نمایشگاهی در این سطح برگزار می‌شود و نشان از فعالیت حرفه‌ای جشنواره‌ی اسباب‌بازی دارد.»

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از 26 تا 30 آبان 1397 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =