کد خبر: 283423
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
بازدید 781
گرامی‌ داشت روز کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

کتابخانه‌های مختلف کانون در کرج و هشتگرد با اجرای فعالیت‌های متنوع، روز کتاب و کتابخوانی را گرامی داشتند.

حمیدرضا شاه آبادی در جمع کودکان و نوجوانان هشتگرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، اعضای مرکز فرهنگی، هنری هشتگرد به مناسبت ۲۴ آبان روز «کتاب و کتابخوانی»،  با حمیدرضا شاه آبادی دیدار و در رابطه با آثار این نویسنده مطرح حوزه کودک ونوجوان،  گفت و گو کردند.

قدر خودتان را بدانید و با مطالعه،  خود را رشد دهید، چرا که شما شایسته بهترین‌ها هستید

شاه آبادی که در کارنامه خود مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و موسسه انتشارات بین‌المللی الهدی و همکاری با انتشارات سوره مهر را به عنوان مدیر تولید دارد و در حال حاضر به عنوان مدیر انتشارات «مدرسه»، فعالیت می‌کند و صاحب تالیفات بسیاری در حوزه‌ی کودک ونوجوان است در پاسخ به سوالات اعضای مرکز که از مدت ها قبل در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با شاه آبادی و آثار او آشنا شده بودند،چند نکته‌ی مهم را به مخاطبانش گوشزد کرد، او از بچه‌ها خواست که همیشه یک دفترچه همراه خود داشته باشند و تمام نکات و صحنه‌هایی را که با آن‌ها رو به رو می‌شوند، یادداشت کنند، توجه ویژه به پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و گوش سپردن به خاطرات آنان دیگر توصیه‌ی این نویسنده به کودکان ونوجوانان کتاب‌خوان بود و از بچه‌ها خواست که به خاطرات بزرگ‌ترها به عنوان یک منبع مهم و مصالح ساختمانی برای نویسندگی نگاه کنند.

توجه ویژه به مطالعه و خواندن هر روزه‌ی کتاب توصیه‌ی دیگر این نویسنده بود و خطاب به اعضا گفت :

مطالعه کتاب کمک می کند تا دانش شما و مهارت‌های مختلف‌تان افزایش یابد و هر چه قدر پر بارتر شوید، بر تواضع‌تان نیز افزوده خواهد شد .

شاه آبادی که سابقه نوشتن داستان‌های بسیاری را در زندگی کاری خود دارد و آثاری از جمله(افسانه تیر انداز حوان، وقتی مژی گم شد،اعترافات غلامان، دیلماج و ... را خلق کرده است،   نویسندگی را به رانندگی تشبیه کرد و افزود: نویسنده باید از اول مسیر را شناخته و هدفش را بداند تا بتواند مرحله به مرحله خود را به آن هدف نزدیک کند.

وی که تا کنون توانسته جوایز متعددی در حوزه ادبیات را به خود اختصاص دهد و برگزیده لوح تقدیر جایزه ادبی «واو»، جایزه ادبی «شهید غنی پور»،«نویسنده کتاب برگزیده کتابخانه مونیخ آلمان» بوده است به حاضرین در این نشست گفت که  نویسندگان هم احتیاج به مطالعه دارند و باید هر روز بیش از روز قبل بخوانند و بخوانند و زیاد سفر کنند تا بر تجربیات‌شان اضافه شود .

این نویسنده هم‌چنین از چاپ مجدد یکی از کتاب‌های پر طرفدارش به عنوان «افسانه تیر انداز جوان»، خبرداده و در رابطه با این کتاب و نکات و اهداف آن به طور ویژه بری اعضا سخن گفت.

شاه آبادی، در پایان سخنانش،کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را محیطی بسیار مناسب برای مطالعه و رشد خوانده و از بچه‌ها خواست با حضور در این مکان بر دانش خود بیفزایند و آن‌ها را شایسته‌ی بهترین‌ها وانده و خواست قدر خودشان را بدانند.

گفتنی است اعضا و مربیان مرکز هشتگرد فعالیت‌های متنوعی از جمله اجرای نمایش خلاق از کتاب«وقتی مژی گم شد»، پخش کلیپ از زندگی آقای شاه آبادی، تجلیل از اعضا کتابخوان مرکز و تجلیل از فرزند شهید داس‌دار را در این نشست اجرا کردند.

مدیر کل کانون البرز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوجبلاغ، معاون فرهنگی، اجرایی کانون استان و جمعی از کارشناسان و همکاران کانون و والدین و اعضا مرکز هشتگرد میهمان این نشست تخصصی بودند و مریم کوچکی، کارشناس ادبی استان، اجرای آن را بر عهده داشت .

حضور پر رنگ اعضا در جشن روز کتاب و کتابخوانی  مرکز مجتمع کرج

همزمان با روز کتاب و کتابخوانی اعضا و مربیان مرکز مجتمع کرج نیز فعالیت‌های متنوعی را تدارک دیده و اجرا کردند که حضور پر رنگ اعضا در این برنامه از ویژگی‌های مهم آن بود .

مریم دانا منش از اعضا نوجوان مرکز مجموعه فیلم‌ها وکلیپ‌هایی با موضوع کتابخوانی ساخته بود و فاطمه قوی نژاد و فاطمه قنبری،  گزارشاتی را در فضاهای مختلف با موضوع «کتاب و کتابخوانی» تهیه کرده بودند، رومینا رضایی و ملیکا عبداله پور دیگر اعضای نوجوان، پویا نمایی ویژه ای را برای این روز ساخته بودند، امیر حسین نوری، مهدی قلی پور و وحید محمدی و ملیکا عبدالله پور هم با اجرای نمایش خلاق و موسیقی میزبان دیگر اعضا و مربیان بودند، اجرای نمایش خلاق از کتاب «قول می‌دم بزرگ نشم» توسط زهرا جام بر سنگ، آیدا سقایی، شیدا سقایی و محیا میلانی نژاد توسط  اعضا کودک دختر مرکز از دیگر ویژه برنامه‌های این نشستبود، برگزاری چند مسابقه شاد و متنوع با موضوع کتاب و کتابخوانی در دو گروه سنی کودک ونوجوان، معرفی شخصیت و کتاب‌های «مصطفی رحماندوست»، شاعر مطرح حوزه کودک ونوجوان، قصه گویی قصه «بازگشت» توسط فرانک فروزانفر مربی فرهنگی مرکز مجتمع و از برگزیدگان جشنواره استانی قصه گویی و مولودی خوانی به مناسبت ایام ربیع الاول توسط ابوالفضل حیدری، عضو نوجوان مرکز  از دیگر برنامه‌های ویژه این نشست بود و فاطمه قوی نژاد و فاطمه قنبری از  اعضای نوجوان مرکز، اجرای آن را بر عهده داشتند.

تجلیل از اعضا کتابخوان مرکز برنامه پایانی این نشست بود که صبح روز پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و با حضور مسئول و مربیان و اعضا و والدین،  در مرکز مجتمع کرج واقع در انتهای خیابان شهید صدوقی کرج، برگزار شد . 

جشن کتاب در مرکز شماره ۲ کرج

در مرکز شماره دو کانون کرج نیز اعضا و مربیان فعالیت های مختلفی را تدارک دیده و اجرا کردند، پخش انیمیشن «کتاب»، برگزاری مسابقه مشاعره اعضا، اجرای نمایش کاغذی توسط اعضا، پخش انیمیشن«پرواز شگفت انگیز کتاب های آقای موریس»،شعر خوانی اعضا، بازی و مسابقه با موضوع کتاب و معرفی اعضا کتابخوان و تجلیل از آنان از جمله این وی‍ژه برنامه ها بود که در مرکز شماره ۲ کرج، واقع در شاهین ویلا برگزار شد .

 

  گفتنی است مراکز کانون البرز همانند تمام ایام سال و این هفته به صورت وی‍‍ژه تا اول آذر میزبان اعضای علاقه مند به کتاب و کتابخوانی خواهند بود

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =