پرورش مقدم بر آموزش است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همان‌گونه که از نامش پیداست مجموعه‌ای است که با پرورش استعدادها و مهارت‌آموزی در کودکان و نوجوانان، جامعه اسلامی را به اهدافی کلان از جمله توسعه فرهنگی، اجتماعی و معشیتی می‌رساند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان،‌ نورمحمد تربتی‌نژاد این سخنان را طی یازدهمین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اظهار داشت و با بیان این‌که رشد فرهنگی هرجامعه با میزان توسعه‌یافتگی آن کشور ارتباطی مستقیم دارد، افزود: کانون پرورش فکری مجموعه‌ی ارزشمندی است که با پرورش استعدادها و مهارت‌آموزی در کودکان و نوجوانان، جامعه اسلامی را به اهدافی کلان از جمله توسعه فرهنگی، اجتماعی و معشیتی می‌رساند.

تربتی‌نژاد با اشاره به وظایف قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: پشتیبانی از طرح‌های شاخص و تلاش به منظور رفع محدودیت‌های نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات از برنامه‌هایی است که برای حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدنظر قرار می‌گیرد.

محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کانون گلستان در ابتدای این نشست ضمن ارایه‌ی گزارشی از تعداد مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون پرورش فکری و حوزه‌ فعالیت‌های هریک از آنان، به تشریح گوشه‌ای از ایده‌ها و طرح‌های قابل اجرا در راستای اهداف کانون مطابق با اساس‌نامه پرداخت.

این مقام مسئول فرهنگی با بیان اهداف اصلی کانون در مسیر رسیدن کودکان و نوجوانان به مهارت‌های سازنده‌ی زندگی در زمینه‌های مختلف ‌فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی اظهار داشت: تمرین مهارت‌های زندگی از اولویت‌های کانون محسوب‌می‌شود و این بخش از فعالیت‌ها نیازمند مشارکت همه‌جانبه‌ی سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی می‌باشد.

مدیرکل کانون گلستان درادامه با اشاره به امتیازی ویژه ‌ای که باحضور پرسنل، مربیان و کارشناسان جوان در مجموعه‌ی کانون وجود دارد، خواستار توجه و حضور پررنگ مسئولان ارشد استان در برنامه‌های شاخص استانی در راستای حمایت از کانون پرورش فکری شد.

توسعه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار جهت خدمات‌رسانی گسترده‌تر به مناطق کمتر توسعه‌یافته، بهره‌گیری از سمن‌ها و واحدهای خصوصی در جهت اجرای برنامه‌های کانونی و اختصاص بودجه قابل ملاحظه از مواردی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری به عنوان بخشی از دغدغه‌های مجموعه به آن اشاره داشت.

در پایان سپاس‌نامه‌ای از سوی نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا به جهت تبریک انتصاب و قدردانی از زحمات شایسته به مدیرکل کانون گلستان اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =