اسب‌های رکاب‌دار ایرانی در نمایشگاه اسباب‌بازی می‌تازند

غرفه‌ی اسباب‌بازی‌های شادلین با مجموعه‌ای از اسب‌های رکاب‌دار شادلین که برگرفته از نژاد اسب‌های ایرانی هستند در چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی حضور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ اسب‌های رکاب‌دار شادلین بر اساس نمونه‌ی خارجی آن و با مهندسی معکوس برای کودکان پنج تا ۱۰ سال ساخته شده است.

کودکان بر اساس قوای جسمانی‌شان آن‌ را حرکت می‌دهند و مانند یک سوارکار می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

با توجه به این‌که کودکان امروز بیش‌تر با موبایل، تبلت و کامپیوتر سروکار دارند و تحرک چندانی ندارند با این اسباب‌بازی امکان تحرک بیش‌تری پیدا می‌کنند و مانند یک سوارکار می‌توانند تحرک داشته باشند.

این اسب‌های رکاب‌دار علاوه بر تنوع رنگ و نژادهای مختلف اسب دارای قابلیت حرکت و بالا و پایین رفتن و دور زدن دارند و می‌توانند تا ۷۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

همچنین اغلب این اسب‌ها بر اساس رنگ و نژاد اسب‌های ایرانی ساخته شده‌اند و اسم‌ آن‌ها برگرفته از اسامی شاهنامه یا شخصیت‌های معروف ایرانی کهن است.

شبدیز اسب خسرو پرویز، پرستو اسب نادر شاه، شبرنگ اسب کیخسرو یا هیون نام برخی از این اسب‌های رکاب‌دار است.

تورنادو اسب زورو، گالیکولا اسب امپراتور رم و مارانکو اسب ناپلئون نیز از دیگر اسب‌های رکاب‌دار ساخته شده از سوی این تولیدی هستند.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ۲۶ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =