عروسک‌هایی برگرفته از نقاشی‌ها در جشنواره اسباب‌بازی

غرفه‌ی «دینو دالی» عروسک‌های بزرگی را تولید می‌کند که برخی از آن‌ها بر اساس شخصیت‌های نقاشی شده از سوی نقاشان بزرگ است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ «دینو دالی» یکی از غرفه‌های حاضر در این دوره از جشنواره اسباب‌بازی است. بنفشه کسرائیان، کارشناس طراحی لباس و طراح عروسک، مدیریت این غرفه را بر عهده دارد که به صورت تخصصی۲۰ سال مشغول این کار است.

در این غرفه علاوه بر عروسک‌های خیلی بزرگ برخی از کارها در قالب عروسک کوچک آموزشی یا مگنت نیز ارایه می‌شود.

شخصیت برخی از عروسک‌های بزرگ بر اساس نقاشی نقاشان معروف است که پس از کاراکترسازی، الگوسازی و طراحی به عروسک پارچه‌ای تبدیل می‌شوند. این شخصیت‌ها از میان شخصیت‌هایی که جذاب‌تر هستند و بیش‌تر جنبه‌ی طنز یا فانتزی دارند انتخاب می‌شوند.

همچنین برخی دیگر از عروسک‌ها برگرفته از ایده‌های شخصی کسرائیان است که به دلیل علاقه و تخصص در زمینه‌ی طراحی ترجیح می‌دهد این عروسک‌ها را در سایز بزرگ طراحی کند.

اما فعالیت اصلی «دینو دالی» برای شرکت‌ها و ارگان‌هایی است که می‌خواهند لوگوی‌شان تبدیل به عروسک شود.

عروسک‌های سایز خیلی بزرگ متفاوت‌تر از عروسک‌های معمولی هستند اما تک و بزرگ بودن‌شان مستلزم منحصر به فرد بودن آن‌ها است تا برای مثال متفاوت از عروسک‌های متداول مثل خرس باشند.

همچنین به گفته‌ی کسرائیان کودکان در مواجهه با عروسک‌های خیلی بزرگ بیش‌تر حس آرامش‌بخشی یا حمایتی بودن را تجربه می‌کنند؛ چراکه آن‌ها دوست دارند به عروسک تکیه بدهند یا دست آن‌را روی سرشان حس کنند.  

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ۲۶ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =