نقد تلفنی کتاب در کانون سرخه

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه در ارتباط تلفنی با نویسنده به نقد کتاب پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه از برگزاری کارگاه نقد کتاب با حضور اعضای نوجوان در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: اعضا در این کارگاه طی تماس تلفنی با داوود امیریان نویسنده‌ی کتاب «تولد یک پروانه» به نقد محتوایی اثر پرداختند.

حمزه اظهار داشت: امیریان ضمن ابراز خرسندی از استقبال اعضای نوجوان و مطالعه‌ی مجموعه آثارش با بیان این‌که شخصیت امیر مؤمنان آن‌طور که باید در جامعه به مخاطبان کودک و نوجوان معرفی نشده است، گفت: کتاب «تولد یک پروانه» مجموعه داستان‌هایی است در چهار فصل با تصویرهای مختلف که تنها به بخش مهمی از زندگی «قنبر»، یکی از یاران نزدیک امام علی(ع) می‌پردازد و در واقع می‌خواهد به‌صورت ضمنی شخصیت والای حضرت علی(ع) را نشان دهد که راه زندگی این فرد را تغییر می‌دهد.

وی در ادامه افزود: قنبر، اهل کشور ایران است که به دست حضرت علی(ع) آزاد شده؛ اما چون شیفته‌ی شخصیت آن حضرت است تا مدت‌ها کنار او می‌ماند و در رکابش می‌جنگد و در واقعه‌ی عاشورا همراه مختار زندانی می‌شود و بعد از آزادی در روستای دور افتاده‌ای به‌صورت فردی ناشناس زندگی می‌کند و سرانجام به دست حجاج، والی جبار و ستمگر اموی کشته می‌شود.

حمزه، خاطرنشان کرد: در پایان این گفت‌وگو،  امیریان به اعضا قول داد تا در جمع آنها حضور یابد و از نزدیک، پاسخ‌گوی سؤال‌های آنها باشد.

گفتنی است؛ امیریان متولد ۱۳۴۹ کرمان است و تاکنون ۲۶ عنوان کتاب منتشرشده ازجمله «فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «دوستان خداحافظی نمی‌کنند»، «داستان بهنام»، «گردان قاطرچی‌ها»، «آخرین گلوله صیاد» زندگی‌نامه داستانی شهید صیاد شیرازی و «داستان مریم» زندگی‌نامه داستانی شهید مریم فرهانیان و «جام جهانی در جوادیه» را در کارنامه‌اش دارد که چهار دوره جایزه کتاب سال، ادبیات دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ده‌ها جایزه‌ی دیگر را نصیب نویسنده‌اش کرده‌است.

وی، فعالیت نویسندگی خود را از سال ۱۳۶۹ با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد و در حال حاضر در چند حوزه‌ی خاطره‌نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز و زندگی‌نامه داستانی شهدا قلم می‌زند.

امیریان هم‌چنین در حوزه‌ی  فیلمنامه‌نویسی هم دست دارد. ازجمله فیلم‌هایی که نوشته و به مرحله‌ی تولید رسیده و بر پرده‌ی سینماها به نمایش درآمده، فیلم سینمایی «آخرین نبرد» به کارگردانی حمید بهمنی و «بهشت منتظر می‌ماند» به کارگردانی محمدرضا آهنج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =