ایده‌های ناب دوران کودکی را جدی بگیریم

کتاب «نه نخ شدم نه خرس» به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور عباسعلی سپاهی‌یونسی شاعر این مجموعه‌ی ادبی در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در نشست ادبی دو پنجره که با حضور عباسعلی سپاهی‌یونسی شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی استان گلستان ویژه‌ی نمایندگان اعضای کارگاه‌های ادبی کانون برگزار شد، سپاهی‌یونسی اظهار داشت: استعدادها و توانمندی‌های هر فرد تنها با مطالعه پرورش می‌یابد و مربیان متخصص و آگاه مراکز فرهنگی‌هنری کانون با معرفی کتاب‌های مفید، نقش به‌سزایی در خلق آثار خوب و با کیفیت توسط اعضای کوک و نوجوان ایفا می‌کنند.

خالق «نه نخ شدم نه خرس» ضمن قدردانی از اعضا به خاطر مطالعه و نقد و بررسی کتابش بیان کرد: ایده‌های ناب دوران کودکی را بایستی جدی گرفته و در عمق و احساس آن به خوبی تامل کرد.

در ابتدای این نشست محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور سپاهی‌یونسی شاعر پرآوازه کشور در جمع کودکان و نوجوانان گلستانی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص برنامه‌های ادبی دوپنجره این است که خلاقیت و ایده‌های اعضا با تجارب افراد برجسته و متفکر آمیخته شده و موجب تقویت شهامت نوشتن و سرودن در آنان می‌شود.

این مقام مسئول فرهنگی تصریح کرد: برگزاری برنامه دو پنجره و دعوت از نویسندگان و شاعران از یک سو پیوند مخاطبان را با خالق اثر برقرار کرده و از سوی دیگر موجب آشنایی خالقان اثر با نیازهای واقعی خوانندگان کتاب می‌شود.

رجب‌نسب خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر بیان کرد: گاهی خواندن یک اثر جذاب و دل‌نشین، مسیر زندگی انسان را تغییر داده و سرنوشت جدیدی را با چشم‌انداز متفاوت برای او رقم می‌زند.

گفتنی است: در این کارگاه ادبی نمایندگان فعال کارگاه‌های ادبی به نقد و بررسی آخرین اثر منتشر شده‌ی عباسعلی سپاهی‌یونسی پرداخته و پیرامون محتوای احساسی و عاطفی، شروع و پایان هوش‌مندانه و تشبیه‌ها و تعابیر ادبی به‌کار رفته در اشعار به بحث  گفت‌وگو پرداختند.

کاشت نهال توسط شاعر، نقد کتاب، اثرخوانی توسط اعضا،  برپایی جشنواره‌ی کتاب‌های خوراکی و جشن امضای کتاب توسط مهمان برنامه از ویژه‌برنامه‌های این روز بود.

در پایان از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، لوح تقدیر، هدیه‌ و تندیسی از کتاب «نه نخ شدم نه خرس» ساخته‌ی دست مربیان کانون گلستان به رسم یادبود به این شاعر فرهیخته اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =