کد خبر: 283533
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
نشریه‌ی «کوشش» دوازده‌ ساله شد

جدیدترین جنگ آموزشی سرگرمی «کوشش» ویژه‌ی کودکان در حالی از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است که این نشریه دوازدهمین سال انتشار خود را سپری می‌کند.

به گزارش اداره‌ کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، سی‌وششمین شماره‌ی این نشریه با داستان‌هایی از سوسن طاقدیس، علی خاکبازان، مژگان بابامرندی، سرور کتبی، مهدی طهوری و زهره پریرخ همراه است. ضمن این‌که پرونده‌ی شعر در این شماره به آثار شکوه قاسم‌نیا و معرفی آثار او اختصاص دارد.

همچون گذشته «انشاهای دبستانی» از بخش‌های جذاب این جنگ آموزشی سرگرمی است. داستان‌های «حیوانات گوناگون»، «گل آفتابگردان» و «دختری به نام آلیس» به قلم کودکان برای همسالان آن‌ها و مربیان و بزرگ‌سالان خواندنی است.

مخاطبان گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال همچنین می‌توانند با مطلب «کیف‌ها و کیسه‌هایی جورواجور» همراه شوند و با ابزار ساده برای خود و اطرافیانشان کیف‌های کوچک بدوزند.

«کش بازی» عنوان بازی‌ای محلی است که به تفصیل برای مخاطبان شرح داده شده و با عکس‌هایی همراه است. در این مطلب کودکان علاوه بر یادگیری یک سرگرمی جدید، تعامل و کار گروهی را می‌آموزند.

بر اساس این گزارش «کودکان جلوی دوربین عکاسی» عنوان مطلبی است که کودکان با مطالعه‌ی آن درباره‌ی تاریخچه‌ی عکاسی اطلاعاتی کسب می‌کنند. این مطلب به اختصار و با تکیه بر عکاسی از کودکان و حیوانات به بیان روی‌کردهای علمی، تاریخی این هنر می‌پردازد.

احمد پوری با ترجمه‌ی سه شعر از می چیو مادو (شاعر ژاپنی) با علاقه‌مندان کوشش همراه شده است. «بزها و نامه‌ها»، «پروانه‌ها» و «صدف‌ها و موج‌ها» عنوان این اشعار است.

مجید عمیق، مینو کریم‌زاده، نیکو زرفشان و پروانه شیرازی نیز با مطالب متنوع خود شماره‌ی ۳۶ کوشش را همراهی کرده‌اند.

گفتنی است این نشریه به سردبیری زهره پریرخ با قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان و در ۴۰ صفحه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =