تریلی جدید کانون پیک امید کودکان ایرانی می‌شود

تریلی سیار جدید سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای نمایش «آش سنگ» در مراسم آغازین برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان رونمایی شد.

به‌ گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همدان پایتخت تاریخی و کهن ایران در روز ۲۸ آبان و در شرایطی که میزبانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را برعهده داشت این‌بار میزبان جشن آغاز فعالیت تریلی جدید سیار کانون با عنوان پیک امید هم شد.

بر اساس این گزارش جمعیت بی‌شماری از مردم همدان و کودکان و نوجوانان این شهر در حالی که عروسک‌های نمایشی را در دست داشتند مسیر میدان بوعلی سینا تا میدان امام خمینی این شهر را در برنامه شادپیمایی عروسک‌ها طی کردند تا در جشن تولد تریلی سینما تئاتر سیار  کانون حضور داشته باشند.

«آش سنگ» با بازنویسی و کارگردانی زهرا مریدی این فرصت را پیدا کرد تا به عنوان نخستین نمایش تریلی جدید کانون، بر روی صحنه و در مقابل چشمان هزاران کودک و نوجوان همدانی اجرا شود.

تریلی جدید اما یک ویژگی دیگر هم دارد که در تریلی سابق وجود نداشت آن هم امکان نمایش فیلم بر روی یک صفحه نمایش در ابعاد ۴/۵ در ۲/۵ متر است که باعث شد واژه «سینما» نیز به عنوان آن اضافه شود؛ «تریلی سینما تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.»

در همین حال اجرای انواع و گونه‌های مختلف نمایش عروسکی و زنده مانند سایه‌ای، نخی، بن‌راکو، تاپ تیبل، خیمه‌شب بازی، غول‌پیکر و... از دیگر ویژگی‌های این تریلی جدید است که با دارا بودن سقف ۴ مترمربعی از امکانات مناسب رفاهی برای گروه‌های تئاتری حرفه‌ای برخوردار است.

بر اساس این خبر، مراسم رونمایی از این تریلی با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون، مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، هنرمندان رشته‌های مختلف و دیگر مسئولان کانون با شادپیمایی بیش از صدها عروسک، اجرای گروه‌های موسیقی و از میدان بوعلی سینا تا میدان امام خمینی(ره) این شهر تاریخی همراه بود.

بر همین اساس کودکان همدانی در اولین اجرای گروه‌های نمایشی بر روی تریلی جدید، به تماشای نمایش «آش سنگ» - که اثری ویژه کودکان و نوجوانان است – نشستند، اثری که بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته کلر ژوبرت و ترجمه مصطفی سلیمی منتشر شده است تا روایت‌گر داستان خانواده‌ فقیری باشد که پسرش برای پیدا کردن شغل راهی شهر می‌شود.

ماجرای این نمایش از این قرار است که پسری در مسیر شهر به ‌مزرعه‌ای می‌رسد و از زن مزرعه‌دار چیزی برای شام می‌خواهد؛ اما با رد این درخواست از سوی زن مزرعه‌دار که خسیس است پسرک باهوش نقشه‌ای می‌کشد و...

کتاب «آش سنگ» که پیش‌تر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بر روی تریلی سیار سابق کانون نیز در روستاها و مناطق مختلفی از کشور بارها به اجرا در آمده است.

قرار است تریلی سیار جدید در اولین سفر خود بعد از شهر همدان به حاشیه شهرهای این استان همچون بهار، لاله‌جین، صالح‌آباد، رزن و... نیز برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =