کودکان ایکتیوز به جشنواره‌ی اسباب‌بازی آمدند

رویا میرعلمی بازیگر سینما و تلویزیون به همراه جمعی از کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری ایکتیوز ضمن حضور در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، به معرفی و فرهنگ‌سازی درباره‌ی این بیماری غیرواگیردار پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با روزهای برگزاری این جشنواره‌ی فرهنگی فرصتی فراهم آمد تا رویا میرعلمی با حضور در این رویداد به معرفی این بیماری بپردازد.

بر اساس این گزارش، ایکتیوز نوعی بیماری پوستی ژنتیکی و غیرواگیردار است که به دلیل عدم فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی سبب محرومیت مبتلایان آن از امکانات اجتماعی شده است.

میرعلمی طی گفت‌وگویی اعلام کرد: با این بیماری نادر طی یک برنامه آشنا شده و درباره‌ی آن مطالعه کردم. مسئله‌ای که با آن روبرو شدم برخورد نادرست اجتماع با این کودکان و نوجوانان بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در کنار جمعی از دوستان در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #ایکتیوز _واگیر_ندارد به معرفی این بیماری بپردازیم. تلاش ما این است که این بچه‌ها بتوانند در کنار دیگر همسالان خود قرار بگیرند و از افسردگی‌هایی که دامن‌گیر آن‌ها شده است رها شوند.»

این هنرمند در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات این کودکان و نوجوانان پرداخت: «متاسفانه این افراد برای حضور در مدارس با مشکل مواجه‌اند. مدارس دولتی و غیرانتفاعی از پذیرش آن‌ها سر باز می‌زنند و آنان مجبور به ارائه‌ی نامه‌ی پزشکی قانونی مبنی بر واگیردار نبودن بیماری خود هستند. از طرفی نوجوانی را می‌شناسم که موفق به ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور هم نشده است.»

وی تاکید کرد: حضور این کودکان در میان همسالان و در فضاهای عمومی ضروری است تا ضمن حضور در اجتماع، دیگر افراد نیز در جریان این بیماری قرار گرفته و آن را بپذیرند.

میرعلمی به نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این بین اشاره داشت: «من به عنوان کسی که عضو کانون بوده است به تاثیر پرورشی کانون معتقدم. به همین دلیل تصور می‌کنم کانون بایستی فضایی را برای بهره‌گیری این کودکان از خدمات فراهم بیاورد. همچنین می‌تواند به دیگر اعضای خود در باره‌ی بیماری‌های مختلف و شیوه‌ی پذیرش آن آگاهی بدهد. این آگاهی‌بخشی‌ها باید در سراسر ایران اتفاق بیفتد.»

گفتنی است این کودکان و نوجوانان طی حضور خود در بخش ترویجی جشنواره اسباب‌بازی، انواع بازی‌های مهارتی حرکتی را تجربه کردند.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تا ۲ آذر ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =