مجلس به صنعت اسباب‌بازی بها دهد

نایب‌رییس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس در بازدید از چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی بر نقش نمایندگان مجلس و کمیسیون صنعت و معدن در حمایت از صنعت اسباب‌بازی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ بیت‌الله عبدالهی، نماینده‌ی مردم اهر و هریس و نایب رییس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس شورای اسلامی ظهر روز ۲۹ آبان ۱۳۹۷ از چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی بازدید کرد.

او برپایی جشنواره‌ی اسباب‌بازی را کاری ارزنده برشمرد و گفت: اگر تمامی اسباب‌بازی‌هایی که در ایران تولید می‌شود از نظر علمی و روان‌شناسی مطالعه و بررسی شوند می‌توانند استعدادها و ابعاد جسمانی، روحی و فکری کودکان را رشد دهند.

عبدالهی با تاکید بر این‌که تمامی خانواده‌ها برای کودکان‌شان اسباب‌بازی می‌خرند، یادآور شد: اگر این بازی و اسباب‌بازی‌ها علمی باشند برای فکر، روح و جسم کودک و آینده‌ی آن‌ها سودمند است.

به گفته‌ی او جشنواره‌ اسباب‌بازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تخصصی کردن اسباب‌بازی است.

او که پیش‌تر فرماندار بوده و به گفته‌ی خودش بیش‌تر با کانون پرورش فکری ارتباط داشته است، افزود: فعالیت کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان به‌ویژه در حوزه‌ی کتاب بسیار ارزشمند است، اما فعالیت در حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی برای بچه‌ها بسیار جذاب‌تر است.

عبدالهی درباره‌ی نقش مجلس در حمایت از صنعت اسباب‌بازی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی نمایندگان و همچنین کمیسیون صنعت و معدن باید به صنعت اسباب‌بازی بها دهند. این توجه و حمایت از نظر تسهیلات و آموزش می‌تواند باشد.

او در پایان یادآور شد: اگر بتوانیم اسباب‌بازی‌های تولید داخل را به کودکان‌مان ارایه کنیم این کار در ایجاد اعتماد به نفس برای کودکان موثر است.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه دوم آذر از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =