گلاره عباسی همراه با کودکان بی‌سرپرست به جشنواره‌ی اسباب‌بازی آمد

گلاره عباسی، بازیگر سینما و تئاتر ضمن همراهی با کودکان خانه‌ی عماد (کودکان بیمار پیوند استخوان) و کودکان بی‌سرپرست دروازه غار، از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی دیدن کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در روزهای برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی فرصتی فراهم آمده است تا مخاطبان مختلف از غرفه‌های این جشنواره دیدن کرده و از بازی‌های رایگان نهادها و شرکت‌های مختلف بهره ببرند. بر این اساس حضور کودکانی با نیازهای ویژه بخشی از این برنامه‌ها بود که با استقبال هنرمندان حامی و سفیر این کودکان همراه بود.

گلاره عباسی نیز در کنار این کودکان از جشنواره دیدن کرد و به عنوان همبازی در کنار این کودکان قرار گرفت. او ضمن مفرح و جذاب خواندن این جشنواره برای کودکان و بزرگ‌سالان طی گفت‌وگویی بر لزوم توجه به مادران این کودکان نیز تاکید کرد.

عباسی گفت: «گاهی تصور می‌کنیم که کودکان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، نیازمند توجه‌اند. اما توجه به مادران این کودکان و حمایت از آن‌ها سبب می‌شود تا بتوانند سال‌های بحران را به خوبی طی کنند. به همین دلیل برنامه‌ریزی و حمایت‌های سازمان‌ها و نهادها در این امر بسیار مهم است.»

این هنرمند به خلاء‌های اجتماعی این دسته از مخاطبان پرداخت و به لزوم فرهنگ‌سازی از سوی متخصصان اشاره داشت: «این مبحث بسیار طولانی و تخصصی است. گاهی نظرهایی را از غیرمتخصصان می‌شنویم که سبب سوءبرداشت می‌شود. به همین دلیل شخصی مثل من نمی‌تواند راه‌کاری درباره‌ی رفتار با کودکان ارائه دهد. ناتوانی‌های جسمی یا بیماری‌ها گوناگون‌اند و نیازهای روانی هر گروه مختلف است. به همین دلیل باید کارشناسان به جزییات رفتاری و فرهنگی در این زمینه بپردازند. با این حال فکر می‌کنم که کتاب‌خوانی فعالیت مشترک و مفیدی است که همه‌ی ما می‌توانیم بخشی از آن را بر عهده بگیریم.»

عباسی ادامه داد: «یکی از دغدغه‌های همیشگی من کودکان نابینا و در واقع خردسالان‌اند. خردسالانی که سواد استفاده از خط بریل را ندارند و امکان ارتباط تصویری ندارند. تنها راه ارتباطی با این کودکان بهره‌گیری از امکانات صوتی است و خیلی خوب است که بتوانیم به صورت داوطلبانه برای آن‌ها کتاب بخوانیم. فعالیت مفیدی که ثمرات آن مشخص و ثابت شده است.»

گفتنی است بخش ترویجی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۲۶ آبان ۱۳۹۷ پذیرای گروه‌های مختلف مخاطبان در رده‌های سنی متفاوت است.

این جشنواره تا ۲ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =