کد خبر: 283699
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
حضور یک شاعر و یک نویسنده در جمع اعضای کانون نیشابور

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۱کانون نیشابور میزبان جعفر توزنده‌جانی و مریم اسلامی نویسنده و شاعر نام‌آشنای کشورمان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در ۲۸آبان‌ماه۱۳۹۷ و هم‌زمان با افتتاح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شهرستان نیشابور، نشستی صمیمانه با حضور این دو نویسنده در مرکز یک نیشابور برگزار شد.

معصومه احسانی‌پناه مربی مسوول مرکز در این‌باره گفت: در این نشست ۵۰ نفر از اعضای کانون حضور داشتند و با نویسنده کتاب «کرمی که هیولا شد» از نزدیک آشنا شدند.

جعفر توزنده‌جانی نویسنده کتاب «کرمی که هیولا شد»، با بیان خاطره‌ای از چگونگی نویسنده شدنش وهمچنین علاقه‌اش به کتاب وکتاب‌خوانی در دوران کودکی و نوجوانی‌اش گفت: در دوران دبیرستان در درس آیین نگارش معلم از ما خواست خاطره‌ای بنویسیم و من با تلفیق چند خاطره و خواندن آن در کلاس، توجه معلم و هم‌کلاسی‌هایم را به خود جلب کردم و مورد تشویق قرار گرفتم و معلم به من گفت در واقع تو یک داستان نوشته‌ای و همین جمله انگیزه نوشتن را در من ایجاد کرد.

او در خطاب به اعضای کانون گفت:شما بچه‌ها دلیل نوشتن من هستید چون تا نویسنده مخاطب نداشته باشد دست به قلم نمی‌برد. هر زمان داستانی نوشتید، آن را چند بار بخوانید و بازنویسی کنید تا بتوانید حق مطلب را ادا کرده باشید.

مریم اسلامی شاعر «سنجاب کم‌حواس» و «خداحافظی در خیابان پاییز» که در این جمع حاضر شده بود، ضمن ابراز خرسندی از حضورش در این مرکز و در جمع نوجوانان علاقه‌مند، به سابقه حضورش به عنوان مربی در مراکز نیشابور اشاره کرد و گفت: سفر کردن و نوشتن کتاب برای کودکان دو علاقه مهم من در زندگی هستند و به شما توصیه می‌کنم تمرین نوشتن را با ثبت خاطرات روزانه خود شروع کنید.

این نشست با اعطای هدایا به میهمانان و عکس یادگاری پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =