بهترین‌های صنعت اسباب‌بازی کشور معرفی شدند

با معرفی برگزیدگان بخش‌های «ثبتی»، «ایده بازار» و «مجوز تولیدی»، بهترین‌های چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری شناخته شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بعدازظهر روز ۳۰ آبان و با حضور تولیدکنندگان، طراحان، توزیع کنندگان و فروشندگان، از ۲۶ برگزیده‌ی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تجلیل و قدردانی شد.

براساس این گزارش، در بخش ایده‌های ثبتی و در ۶ گروه برندگان به این شرح‌اند: در گروه حرکتی مهارتی هیات داوران هیچ اثری را شایسته‌ی رتبه‌ی اول ندانست. این داوران نفر دوم این گروه را «با فرزندان» اعلام کرد که با ایده‌ی «چیدنی‌های حرفه‌ای» در این رقابت شرکت کرده بود.

همچنین علی غلامرضایی با ایده‌ی «دارت بی‌خطر» نفر دوم شناخته شد. در این گروه از ایده‌های ثبتی «قایق دو منظوره آرتمیس» و «پویان دایره سلامت» تقدیر شدند. لوح تقدیر این بخش به ترتیب به علی وثاقتی‌احمد و فاطمه وثاقتی‌احمد و سید ماشاء ا... مجتبایی تقدیم شد.

در گروه «آموزشی و کمک آموزشی»، سه ایده‌ی «میز اکتشاف گام ۲»، «میز اکتشاف گام ۱ دخترانه» و «میز اکتشاف گام ۲ پسرانه» به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و طیبه اردیبهشت و یاشار مختاربااختیار جایزه‌ی اول را به نام خود ثبت کردند. در همین گروه مطهره صالحی توانست جایزه‌ی تقدیری را برای ایده‌ی «خونه کوچولو» دریافت کند.

جاوید مقدمی؛ محمدحسین فرجو، عادل بزدوده، حسن سیرانی و آزاده بیات به عنوان هیات داوران این جشنواره در گروه فکری این بخش جوایز اول تا سوم را به مهدی قادری، شهرام مقصودی، حسن حکمت با ایده‌های «نقش کاشی»، «تخم مرغ فضایی لیرو»، «کشورگشا» اعطا کردند.

همچنین در گروه «فرهنگی هنری»، ضمن تقدیر از آرتمیش دادرس و منیره تهنیت برای «بسته‌ی خلاقیت سبزینه»، جایزه‌ی اول تا سوم به ایده‌های «تالاپ تولوپ تالاب»، «انیمیشن ساز پویاشو» و «من و عروسک‌هایم» اعطا شد. موزه‌ی عروسک‌های ملل و طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، سعید مقدم و مصطفی جلوخانی و موسسه‌ی فرهنگی هنری رویش نسل خورشید این جوایز را دریافت کردند.

در ادامه‌ی این مراسم برندگان گروه‌های بازی‌های «کمک درمانی» و بازی‌های «الکترونیکی و رایانه‌ای» اعلام شد.

 «باشگاه مغزسازی» برگزیده‌ی اول بخش کمک درمانی بود که سلمان داداشی جایزه‌ی این بخش را دریافت کرد. اما در گروه بازی‌های ثبتی الکترونیکی و رایانه‌ای داوران هیچ اثری را شایسته‌ی دریافت جایزه‌ی دوم ندانستند. بر همین اساس امین شریف‌دینی، حمیده‌سادات ثنایی و سیدعلی‌اکبر ثنایی برای مجموعه کیت‌های لمو (مبتکر شو) به عنوان نفر اول و شرکت کنکاش مکانیک با اثر «کیت آموزشی الکترونیک الکترو دونیو» به عنوان برگزیده‌ی سوم معرفی شدند.

در بخش دیگری از آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، برگزیدگان بخش «مجوز تولیدی» شناخته شدند. در این بخش هیات داوران جوایز اول تا سوم را به علیرضا میرزا رمضان‌تفرشی با اسباب‌بازی «تِنی بال»، عادل یوسفی‌آذر با اسباب‌بازی «چوب سازه پویش»، و سیامک رزمی‌نیا با اسباب‌بازی «هولولایو» اعطا کردند. همچنین ابوذر ساعتیان به خاطر اسباب‌بازی «ببعی کاموایی»، محسن رجبی برای اسباب‌بازی «تردست چهار نفره» و علی هاشمی‌اصل برای اسباب‌بازی «پیچ و خم» نفرات تقدیری اول تا سوم معرفی شدند.

گفتنی است همچون دوره‌های گذشته طرح‌های ایده بازار نیز بررسی و آثار برتر این بخش به علاقه‌مندان معرفی شد. در این بخش تنها شهرام مقصودی توانست رتبه‌ی اول را به نام خود ثبت کند و هیات داوران هیچ طرحی را شایسته‌ی دریافت جوایز دوم و سوم ندانستد. براین اساس «استوانه مارپیچ لیرو» طرحی بود که به حاضران این مراسم معرفی شد. در انتها نیز علی علیزاده‌طارمسری برای طرح جابلقا (نرد ایرانی)، علی جاودانی، مختار نصرت‌پور، سعید سی‌سختی برای طرح «فهرست مقدس» و فائزه آذر افروزپور و بهزاد سلیمانی برای طرح «سفینه تعادلی» به عنوان نفرهای تقدیری اول تا سوم شناخته شدند.

گفتنی است پس از بررسی اولیه ۳۳۹ اثر مربوط به سال ۹۶ شورای نظارت بر اسباب‌بازی در شش گروه فرهنگی، هنری، فکری، آموزشی و کمک آموزشی، رایانه‌ای و الکترونیکی، کمک درمانی و حرکتی مهارتی، بررسی شد و ۲۰۶ اثر به دور پایانی راه یافت.

بر این اساس داوران در بخش نهایی ۱۹ اثر را در گروه ایده‌های نو، ۸۳ اثر را در بخش اسباب‌بازی ثبتی و ۱۰۴ اثر را در بخش مجوز تولید به داوری نهایی گذاشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =