قاچاق اسباب‌بازی، معضل تولیدکنندگان این صنعت

دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با برشمردن تاثیرهای اسباب‌بازی بر جامعه‌ی ایران، نظارت دقیق بر حوزه عرضه و توزیع این کالا را امری مهم برشمرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله در آیین پایانی این رویداد گفت: «بدون شک اسباب‌بازی‌ها می‌توانند آینده را بسازند؛ و به یقین تحقق آینده‌ای مطمئن را در غرفه‌های نمایشگاه‌های تخصصی دست‌آوردهای اسباب‌بازی ایرانی، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی چهارمین جشنواره اسباب‌بازی دیدیم.»

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری ادامه داد: «شما نیک می‌دانید که تولید داخلی در این حوزه سال‌هاست با مشکلات بسیار دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آن هزار، قاچاق اسباب‌بازی از مبادی غیررسمی و دیگری عدم نظارت دقیق در حوزه عرضه و توزیع است. مقابله با این معضلات، عزمی ملی می‌طلبد؛ و باید مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور برای مراقبت از آینده و البته رونمایی شایسته از محصولات ملی دست به دست یکدیگر دهیم تا کودکان و نوجوانان‌مان را آمیخته به مهر و ایمان به بار بنشانیم.»

حموله درباره‌ی نقش اسباب‌بازی در زندگی فردی و اجتماعی کودکان سخن گفت: بازی، تمرین زیستن، آزمودن و تجربه کردن است و در این میان، جدی‌ترین نقش در این تمرین مهم بر عهده اسباب‌بازی است.

او ادامه داد: اسباب‌بازی، این یگانه عنصر خیال‌انگیز دوران خوش کودکی در هر نسلی با شکلی متفاوت ظاهر شده و ذهن را لبریز از خاطره‌ها کرده است. و با هر بار دیدن آن، گذشته‌های تلخ و شیرین ما، مرور می‌شود...

اما؛ امروز اسباب‌بازی‌ها فقط برای خاطره ساختن و بازگشت به گذشته به کار نمی‌آیند، بلکه برای ساختن آینده خلق می شوند. آینده ای که یک سرزمین را خواهد ساخت. آینده نسلی که می‌بایست در هجوم انواع اسباب‌بازی ها با حفظ زندگی پاک و سرشار از لطافت شان، دست به انتخاب بزنند تا با آن به دنیایی پا بگذارند؛ که نامش خلاقیت است.

به اعتقاد دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برای داشتن جامعه‌ای خلاق و پویا و البته با نشاط، باید دنیای اسباب‌بازی‌های‌مان نیز خلاق، پویا و با نشاط باشد.

حموله درباره‌ی این جشنواره عنوان کرد: «چهارمین جشنواره اسباب‌بازی آغازی‌ست؛ برای یک تمرین، تمرین زندگی! تمرینی که باید با مشارکت یک ملت بزرگ و آبرومند، میدان ساختن آینده را برای ۱۴میلیون کودک و نوجوان ایرانی فراهم آورد.

او تاکید کرد: «ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر این باوریم؛ که این جشنواره آغاز راه است.

ادامه این راه به همراهی و همدلی شما جامعه نجیب تولیدکننده اسباب‌بازی، جامعه فرهیخته دانشگاهی، آموزگاران، هنرمندان، فرهنگیان و مهم تر از همه پدران و مادران نیاز دارد. ما بر این باوریم که آینده بیش از امروز و دیروزها زیباتر و بهتر خواهد بود.»

وی در پایان سخنان خود از همراهان این جشنواره تشکر کرد: «در پایان از همه کسانی که دربرگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، یاری‌مان کردند، سپاس‌گزاری می‌کنم و قدردان تلاش‌ها و همراهی‌هایشان هستم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =