همایش مشترک نهادهای فرهنگی استان اردبیل در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛ همایش مشترک نهادهای فرهنگی استان اردبیل با حضور جعفر ابراهیمی«شاهد»، مسوولان دستگاه‌های اجرایی، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری و مربیان مهدهای کودک، در سالن سینمای حافظ و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در همایش مشترک نهادهای فرهنگی استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهم‌ترین نهاد فرهنگی مربوط به حوزه کودک و نوجوان است و در توسعه و ترویج فعالیت‌های خود آماده همکاری با سازمان‌های مختلف به‌خصوص خانواده‌ها است.

 وی ضمن اشاره به دانش و مهارت مربیان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون، تأکید کرد: این فعالیت‌های تخصصی می‌تواند در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان خلاق و مؤثر به‌عنوان شهروندان آتی ایران اسلامی مفید واقع شود و در این راستا، همکاری‌ها و تعاملات مشارکتی تعیین‌کننده است.

 مدیرکل کانون استان بابیان اینکه کتاب میراثی گران‌بها در تاریخ بشریت بوده، ادامه داد: جوامع کتاب‌خوان همواره موفق بوده‌اند و این اختراع مهم حیات بشری، همواره در تعیین سرنوشت ملت‌ها نقشی اساسی داشته است.

 وی در پایان سخنان خود یادآور شد: کتاب آسمانی قرآن کریم که به‌عنوان معجزه حضرت پیامبر اسلام(ص) شناخته می‌شود، ارزش و جایگاه این یار مهربان را مشخص و معین کرده است، به‌طوری‌که ۲۳۱ مرتبه در قرآن کریم واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم، ۲ مرتبه واژه قلم و ۳ مرتبه واژه خواندن آمده است که نقش بسیار مهم کتاب در توسعه و ارتقای جوامع بشری و لزوم توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی را بیش ازپیش آشکار می سازد.

لطفا، گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =