آگاهی‌بخشی به والدین در زمینه‌ی بازی و اسباب‌بازی مدون می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش برای تدوین برنامه‌ی مشترک برای آموزش به والدین در حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده عنوان کرد: «طی گفت‌وگویی که با همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم، آمادگی آموزش و پرورش را برای آموزش‌دهی والدین درباره‌ی اسباب‌بازی، جنس اسباب‌بازی، ‌کاربردهای آن و... اعلام کردیم. بر همین مبنا از مشارکت این نهاد در تدوین برنامه‌هایی در حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی استقبال می‌کنیم.»

مشاور وزیر آموزش پرورش در امور هنری گفت: «قطعا ما در مورد اسباب‌بازی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی آن دیرکرد داشته‌ایم. این در حالی است که مهم‌ترین شغل، حرفه و تمام زندگی کودک اسباب‌بازی و بازی است.»

وی به ناآگاهی خانواده‌ها در این زمینه اشاره کرد: «ما از هیچ نوع غذا و خوراکی دریغ نمی‌کنیم و همیشه به دنبال بهترین تغذیه برای کودک‌مان هستیم اما از روی ناآگاهی اسباب‌بازی‌های نامناسبی خریداری می‌کنیم یا در این انتخاب از کودک‌مان نظرسنجی می‌کنیم. این در حالی است که کودک ما کارشناس نیست و درک درستی در انتخاب ندارد. بنابراین در این خلاء دو متولی امر یعنی آموزش و پرورش و کانون باید وارد بحث و فعالیت شوند.»

این مقام مسوول با اشاره به سخنان سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: «با اعلام وزیر ‌آموزش و پرورش اسباب‌بازی وارد برخی مدارس در سطح کشور می‌شود. این شروع خوبی است تا والدین نیز از خود بپرسند در ساعت بازی چه اتفاقی رخ می‌دهد یا چه نوع اسباب‌بازی‌هایی وارد مدارس می‌شود؟ این امر سوال و اشتیاق را در آنان ایجاد می‌کند. ما نیز می‌توانیم از این فضای ایجاد شده برای آموزش این خانواده‌ها بهره ببریم.»

وی تاکید کرد: «اگرچه پوشش‌دهی تمام مدارس در ابتدا مشکل است اما با معرفی این محصولات شاید بتوان همانند کتاب‌خانه‌ها، قفسه‌های اسباب‌بازی هم پدید آورد تا بچه‌ها به صورت مشترک از این کالا استفاده کنند.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون روز دوم آذر 1397 به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =