کد خبر: 283768
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
یک روز فراموش‌نشدنی در هفته کتاب

جشن کتاب با حضور مسوولین اجرایی شهرستان در مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این جشن که ۲۸آبان۱۳۹۷ و با حضور فرماندار، رییس آموزش و پرورش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کتابخانه عمومی شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، از ۷۰ عضور فعال و کتاب‌خوان کانون تجلیل شد.

طاهره سیدین مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: افرادی که مورد تجلیل قرار گرفتند از اعضای انجمن نمایش و انجمن کتاب‌خوان کانون بودند که در طول تابستان علاوه بر مطالعه کتاب در فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضور فعال داشتند.

همچنین در این مراسم از کلثوم عزتی‌راد و ادنا غفوری که در مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌الملی حائز رتبه شایسته تقدیر شناخته شدند با حضور مسوولین شهرستان مورد تشویق قرار گرفتند و از جمشید درخشی که به عنوان تنها پدربزرگ قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده‌ بود، تجلیل شد.

سیدین برگزاری این مراسم را فرصتی برای تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و آشنایی بیشتر مسوولان شهرستانی با فعالیت‌های کانون و اعضای توانمند آن و خلق یک روز خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای اعضای فعال کانون دانست.  

عباس برزو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب، به سابقه کانونی خود اشاره کرد و گفت: من یک کانونی هستم و سال‌ها در مشهد و سرخس از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شدم. او رمز موفقیت خود را مطالعه زیاد عنوان کرد و افزود: کانون در پرورش استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است و از این که فرصتی مهیا شد تا بار دیگر در این مکان فرهنگی حضور یابم، خرسندم.

محمود آریامنش رییس آموزش و پرورش شهرستان نیز گفت: من نیز به دلیل حضور فرزندانم در کانون با فعالیت‌های آن آشنا هستم و تمام تلاش خود را در ایجاد بستر مناسب برای همکاری بیشتر دو نهاد فرهنگی شهرستان و حضور پررنگ دانش‌آموزان در کانون خواهم کرد.

حسین شرافتی فرماندار شهرستان نیز که میهمان این مراسم بود، در سخنان خود به نقش انگیزشی و تاثیرگذار کانون در ایجاد روحیه کار گروهی و تیمی در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مسئولین باید بدانند که سرمایه‌گذاری درست و آینده‌نگر، سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان امروز است و کانون با برگزاری این‌گونه مراسم، راه آینده را برای اعضای خود ترسیم می‌کند و به آنان می‌فهماند که در سایه مطالعه و تلاش و خلاقیت می‌توانند به مدارج عالی علمی و جایگاه مناسب اجتماعی دست یابند.

شرافتی در ادامه به لزوم توجه به بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: اگر برای اوقات فراغت کودکان خود برنامه‌های فرهنگی و مثبتی در نظر بگیریم، قطعا آنان دچار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نخواهند شد و مسیر خانه و کانون، مسیر توسعه، پیشرفت و بالندگی است.

شعرخوانی و تجلیل از طهورا یعقوبی شاعر نوجوان کانون و قدردانی از مادران اعضای انجمن نمایش کانون که مشوق خوبی برای حضور دختران خود در فعالیت‌های کانون بودند، توسط فرماندار شهرستان پایان‌بخش این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =