کد خبر: 283773
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
بازدید 502
هفته کتاب در  مراکز کانون استان همدان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در مراکز کانون استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراکز کانون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور کودکان و نوجوانان به اجرا گذاشتند.

نکوداشت در مرکز شماره 3 ملایر

در این مراسم اعضا کودک و نوجوان و تعدادی از اعضا کتابخانه شهید بهشتی با جمعی از اساتید ادبیات و نویسندگان رشته‌های مختلف و تعدادی از والدین  حضور داشتند. شاهنامه خوانی، معرفی کتاب، مسابقه مشاعره و قصه گویی از داستانهای مثنوی وتقدیر از اعضا کتابخوان و... از برنامه‌های این مراسم بود.

مهیا فراهانی مسئول مرکز 3 ملایر ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر و تشکر از مسئول کتابخانه شهید بهشتی هدف از برگزاری این مراسم را تکریم هفته کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود امیدواریم که ارتباط بین کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌ها بیش از گذشته تقویت شود .

بازدید اعضا مرکز دو همدان از چاپخانه گیتی

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اعضا مرکز 2 همدان  از چاپ خانه گیتی بازدید و با مراحل مختلف چاپ خانه از جمله : طراحی،  سالن لیتو گرافی، زینگ، سالن چاپ، سالن آماده سازی، سالن صحافی و ...آشنا شدند.

در این بازید مهندس فاضل زاده به ارائه توضیحانی درباره مراحل کاری پرداخت و گفت:  اولین قدم تولید کتاب که طی آن فایل کامپیوتری تبدیل به زینک می‌شود در بخش لیتوگرافی اتفاق می افتد. در لیتوگرافی دیجیتال همه فرایند از قبیل ویرایش، صفحه آرایی و چیدمان فرم‌ها بصورت کامپیوتری انجام می شود.

نشست با نویسنده در سرکان

اعضا مرکز سرکان طی نشست صمیمانه با نویسنده، پژوهشگر، قصه‌گو  و شاعر خوب تویسرکانی محمد صالح بیات  با آثار چاپ شده این نویسنده آشنا شدند. در ادامه بیات به بیان قصه‌ای عامیانه و جذاب برای اعضا پرداخت.

در پایان بازی مارپله با موضوع کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

هدف از طراحی این بازی دوست داشتنی و مهیج، تمایل به امانت بیشتر کتاب، مطالعه و معرفی کتاب‌های مرکز در حین بازی، توجه به اعضای با سابقه بیشتر، ایجاد انگیزه برای اعضا برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، توجه بیشتر به اعضای کتاب‌خوان مرکز و ایجاد رقابت و هیجان با کتاب است.

«یک بشقاب کتاب» در اسدآباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در راستای اجرای برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور تشویق و ترغیب کودکان به مطالعه کتاب برنامه ی« یک بشقاب کتاب»را اجرا کرد . در این برنامه اعضا کتابهایی را که مطالعه کرده و  به دوستان خود معرفی نموده و سپس تصویر جلد کتاب را در بشقاب های سفالی بعد از اجرای طرح اولیه نقاشی و رنگ آمیزی کردند .در پایان کتابها را با بشقاب ها روی میز چیدمان نموده و برای سایر بازدید کنندگان معرفی کردند . در این برنامه 20 نفر از اعضا حضور داشتند.

تقدیر از کتابداران برتر کانون

در آیین گرامیداشت بیست و ششمین دوره کتاب و کتابخوانی از 3 کتابدار برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تقدیر بعمل آمد.در این نکوداشت که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. از احمد عسگری بعنوان کتابدار نمونه سیار روستایی و مژگان هادی و الهام خانجانی بعنوان کتابداران نمونه مرکز ثابت و پستی با اهداء لوح و هدیه قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =