فعالیت‌های بازی محور کانون، در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی معرفی شد

کانون استان تهران با برگزاری غرفه‌های بازی محور مانند «نمایش خلاق، آوا بازی، صدا سازها، اوریگامی، بازی‌های بومی- محلی و عروسک‌سازی» در چهارمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی، میزبان کودکان، نوجوانان و سایر علاقه‌مندان در این رویداد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، چهارمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی که از ۲۶ آبان آغاز به کارکرده است، علاوه بر نمایش بیش از ۱۳۰۰ کالای تولیدی، این امکان را فراهم آورده است تا در بخش ترویجی، کودکان و نوجوانان لذت بازی‌های فردی و گروهی را در کنار والدین و همسالانشان تجربه کنند.

بر اساس این گزارش، در بخش ترویجی این نمایشگاه،‌ کانون استان تهران و دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی، بازی‌های نمایشی، حسی- حرکتی، هنری و کاردستی، علمی و آموزشی، فکری و مادر و کودک را در غرفه‌های مجزا به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌دهند.

غرفه‌های کانون استان شامل « نمایش خلاق، آوا بازی، صدا سازها، اوریگامی، عروسک‌سازی و بازی‌های بومی محلی » است که در غرفه عروسک‌سازی «مریم اسدی، طاهره جودکی و ملیحه اژدری » هدایت این غرفه را بر عهده‌دارند و عروسک‌های محلی را با استفاده از دورریختنی‌ها همچون تکه پارچه، چوب، ظروف یک‌بار مصرف و ... به مخاطبان کودک آموزش می‌دهند.

در غرفه کاغذ وتا «آرزو جیرودی و مریم شمس الهی و نیلوفر حیدری» مربیان این غرفه، باهدف افزایش تمرکز و دقت، تقویت مهارت دست ورزی و تقویت فعالیت دونیم کره مغز به‌طور هم‌زمان، آموزش ساخت اشکال متنوع را به شیوه کاغذ و تا به مخاطبان کودک و نوجوان آموزش می‌دهند.

صدا سازها نام دیگر غرفه کانون استان در چهارمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی است که هدایت آن توسط « نسرین ریوندی، مهدیه صدری » صورت می‌پذیرد.

در این غرفه کودکان با استفاده از وسایلی همچون «در بطری، ظروف یک‌بار مصرف، توپ، چوب و...» سازهای دستی خلاق ساخته و به تولید موسیقی خلاق می‌پردازند.

در غرفه  آوا بازی نیز، ریتم در شعر، توسط «رامین غلامحسین نژاد و فرشته طارمی» به کودکان آموزش داده می‌شود.

کودکان در این غرفه ضمن شناخت ریتم، با استفاده از ابزار خلاق و در دسترس، به اشعاری که در کتاب‌های درسی خوانده‌اند ریتم داده و دست به تجربه همخوانی با ریتم‌های متنوع می‌زنند.

یکی دیگر از غرفه‌های کانون استان، غرفه نمایش خلاق به مربی‌گری «سمیه هداوند و شیما منتظری» است. این غرفه باهدف بالا بردن اعتمادبه‌نفس در کودکان، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی، یادگیری و تعامل در کار گروهی قصد دارد با اجرای بازی‌های نمادین، تقلیدی و وانمود سازی، به رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی خردسالان و کودکان کمک کند.

بازی با ماسک‌های نمایشی به همراه قصه، بازی با نور و سایه با استفاده از عروسک‌های سایه از دیگر برنامه‌های اجراشده در این غرفه است.

آخرین غرفه کانون استان، غرفه بازی‌های بومی- محلی است که توسط «الهه تاجیک، امیرحسین افکاری و فاطمه روحی رحیم» برای همه گروه‌های سنی اجرا می‌شود.

در این غرفه، بازی گرگم و گله می‌برم، عمو زنجیرباف، چرخ چرخ عباسی، طناب‌کشی، کلاغ‌پر گنجشک پر و دیگر بازی‌های بومی و محلی با همراهی و مشارکت والدین انجام می‌شود تا کودکان ضمن لذت بردن از بازی در کنار خانواده‌شان، با بازی‌های قومی و محلی آشنا شوند.

گفتنی است جشنواره اسباب‌بازی تا روز جمعه دوم آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹عصر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =