کد خبر: 283805
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی منطقه 3 کشور معرفی شدند

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 3 کشور در اهواز، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی خوزستان، در آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 3 کشور برگزیدگان و تقدیرشدگان این رویداد فرهنگی جوایز خود را از دست استاندار خوزستان دریافت کردند.

بر اساس این گزارش هیت داوران بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه سه کشور در اهواز، متشکل از علی خانجانی، حسن دولت آبادی و سارا روستاپور، پس از بررسی قصه ها آرا خود را اعلام کردند.

بر اساس رای داوران، سمیه پسندی با قصه «آهنگ دوستی» از اصفهان رتبه اول، زهرا میرزایی خواه با قصه «چه خانه زیبایی» از بوشهر رتبه دوم، آسیه رحمتی با قصه «زیباترین هدیه دنیا» از خوزستان رتبه سوم، شعله ایل بیگی پور با قصه «بابا آلبالو» از چهارمحال بختیاری رتبه چهارم  و سمیه یزدان بخش با قصه «غول هاپیشو» از استان فارس رتبه پنجم را کسب کردند و به مرحله ملی راه یافتند.

همچنین هیت داوران این جشنواره مریم سامی با قصه «با من بخوان تا یاد بگیری» و محسن جمشیدی با «قصه پهلوان پنبه» از اصفهان، نگار مکاریان با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» و وحید بهزادی با قصه «پادشاه دست طلا» از بوشهر، صغری عالی پور با قصه «زاغ و زیرک» از چهارمحال بختیاری، فرشته پور نعمتی با قصه «قلقلی و آرزوهای بزرگ» و فاطمه رشیدی با قصه «تعبیر باران» از استان خوزستان و حسین فدایی صدر با قصه «پشمی آوازه خوان» از فارس، محبوبه ظفری با قصه «بدترین تولد ماربوا و جمیله فلاحی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از کهگیلویه و بویر احمد شایسته تقدیر دانسته و از آنان تجلیل کردند.

هیئت‌داوران بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی 3 کشور، ضمن سپاس از برگزاری مدبرانه و مهربانانه‌ی این جشنواره در اهواز و با ارج نهادن بر تلاش‌های سی قصه گوی محترم شرکت‌کننده، ضمن ابراز خرسندی از تأثیرات موفق برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی در استان‌ها، بر استمرار آموزش بخش‌های مختلف قصه‌گویی، از انتخاب متن‌ مناسب تا اجرای توانای قصه‌گویی تأکید کرد.

در بیانه هیئت‌داوران هماهنگی ارتباط عنوان و متن قصه، رعایت ایجاز و اجتناب از اضافه گویی‌های تکرارهای غیرضروری و اجتناب از توصیف صرف و پرداختن به ساختار داستانی قصه‌ها تاکید شده است.  

گفتنی است: مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که با حضور 6 استان کشور از 30 آبان در اهواز آغاز شده بود  شامگاه یک آذر 1397 در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =