قصه‌گوها نگاهبان میراث ادبی هستند

سرپرست اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: قصه‌گوها نگاهبان میراث فرهنگی، هنری و ادبی هستند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، افسون امینی با اعلام این مطلب افزود: در دنیایی زندگی می‌کنیم که معنی کودک و کودکی تفاوت پیدا کرده و این موضوع یک پدیده اجتماعی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعریف کودکی در هر جامعه نیز متفاوت است، گفت: این تفاوت به دلیل حوادث به وجود آمده در آن جامعه است اما چیزی که ثابت مانده و تغییر نکرده دو ویژگی 'بازی' و 'قصه' است که در همه جا یکسان است.

امینی عامل زنده نگه‌داشته شدن داستان‌های این سرزمین را قصه‌گوها دانست و گفت: قصه‌ها و بازی‌ها همیشه برای کودکان سراسر دنیا ثابت هستند و تغییر نمی‌کنند و باید به این عوامل ثابت هویت فرهنگی، اهمیت لازم داده شود.

سرپرست اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون تصریح کرد: کودکان و نوجوانان از طریق قصه‌ها و داستان‌ها می‌آموزند که چگونه بعد از هر شکست دوباره تلاش کنند و مسیر خود برای رسیدن به هدف‌هایشان را ادامه دهند.

امینی یادآور شد: هیچ روش و وسیله آموزشی به اندازه قصه آموزنده نیست لذا باید در ترویج آن سعی و تلاش‌های جدی انجام شود و این موضوع را جدی بگیریم.

گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 3 کشور که با حضور 6 استان از 30 آبان در اهواز آغاز شده بود شامگاه پنجشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =