سلامِ «اوربی» روبات ایرانی به کودکان و بزرگسالان

«اوربی» روباتی کوچک و آموزشی است که در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرور ش فکری به مخاطبان معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تیم اوربی با معرفی محصولی آموزشی- سرگرمی این فرصت را برای کودکان فراهم آورده است تا محصولی کاملاً ایرانی و جذاب را در سبد سرگرمی‌های خود جای دهند.

بر این اساس، اوربی که پیش‌تر در مسابقه‌های جهانی روباتیک (روبوکاپ) حضور داشته، از خانواده‌های بازی‌های دیجیتال محسوب می‌شود و به کودک این فرصت را می‌دهد تا بازی‌های دنیای مجازی را به صورت واقعی انجام دهد. این روبات هوشمند با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود.

این محصول که به همت 8 متخصص روباتیک طراحی و ساخته شده است به درک مفهوم برنامه‌نویسی و روباتیک کمک می‌کند. در این میان برنامه‌نویسان حرفه‌ای نیز می‌توانند با دسترسی مستقیم به کد منبع باز نرم‌افزار به پیاده‌سازی انواع الگوریتم‌های هوش مصنوعی بپردازند.

از جذابیت‌های این محصول می‌توان به کنترل‌پذیربودن رنگ چشم‌های اوربی اشاره داشت. این محصول قابلیت کنترل تا شعاع 25 متر را داراست و تا 30 دقیقه شارژ مفید دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.orbi.ir سر بزنند.

گفتنی است در بخش تخصصی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از 1300 محصول به نمایش در آمد که حاصل تلاش طراحان و تولیدکنندگان داخلی است.

این جشنواره روز دوم آذر 1397 در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =