بسازید، بعد بازی کنید!

محصولات جی‌جی‌ وی‌جی با امکان ساخت مجسمه‌های گچی و رنگ‌آمیزی آن‌ها از سوی خود کودکان سعی می‌کند علاوه بر تقویت مهارت دست‌ورزی، آن‌ها را از قدر و ارزش هر وسیله‌ای آگاه کند.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ جی‌جی وی‌جی تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی‌های آموزشی و ساختنی برای کودکان سه سال به بالا است که حدود یک سال است فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت متشکل از گچ‌های مجسمه‌سازی است که با آب ترکیب می‌شوند و از سوی قالب‌هایی که داخل بسته‌بندی‌ها تهیه شده، امکان قالب‌گیری‌ با شکل‌های مختلف برای کودکان وجود دارد.

بعد از خشک شدن گچ‌ها کودکان قالب‌ها را باز و آن‌ها را رنگ‌آمیزی و سپس برای بازی استفاده می‌کنند.

در بسته‌های جی‌جی وی‌جی برای قالب‌های دو بعدی آهن‌رباهایی برای نگهداری بر روی سطح‌های فلزی مختلف در نظر گرفته شده است.

به گفته‌ی مرتضی رشیدی، مسوول غرفه‌ی جی‌جی‌ وی‌جی هدف از تولید این محصولات ایجاد خلاقیت، تمرین دست‌ورزی و همچنین دور کردن کودکان برای ساعت‌هایی از دنیا و بازی‌های دیجیتال و به طور کلی خلاقیت محور است.

از سوی دیگر این بسته‌های بازی همیاری والدین را هم می‌طلبد و برای همین کنار هم بودن کودک و والد را به دنبال دارد.

بسته‌های مختلف جی‌جی وی‌جی شامل مجموعه‌ی حیوانات، ماشین‌های راه‌سازی و سگ‌ها است و تا ماه آینده مدل‌های جدید این محصول راهی بازار اسباب‌بازی می‌شود.

با توجه به شعار چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی یعنی «تمرین زندگی» تولیدکنندگان این محصول در نظر دارند به کودکان آموزش دهند یک محصول چگونه ساخته می‌شود. بسیاری از محصولاتی که در دنیای امروز استفاده می‌کنیم با روش ریخته‌گری مانند ریخته‌گری سرب ساخته می‌شوند. این محصول نیز نوعی قالب‌گیری و ریخته‌گری است و به کودکان آموزش می‌دهد چیزی را بسازند و برای آن زحمت بکشند؛ نه این‌که آن‌را سهل و راحت به دست بیاورند.

در نتیجه‌ی این تلاش، کودک قدر و ارزش چیزی که ساخته است را بیش‌تر می‌داند.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه دوم آذر ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =