ویژه برنامه های مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در هفته کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، ویژه برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون دراستان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع درراستای تروج فرهنگ انس با کتاب همراه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه  در تاریخ 28 آبان 97، با حضور 60 دانش‌آموز از مدرسه ابتدایی امام رضا (ع) مراسم «جشن کتاب» را برگزار کرد.معرفی کانون، بازدید از بخش های مختلف کتابخانه و توضیح چیدمان کتاب ها، معرفی هفته کتاب و اهمیت کتاب‌خوانی، شعرخوانی، کارگاه بلندخوانی، مسابقه پازل کتاب، قصه گویی و نمایش فیلم از برنامه‌های اجرا شده دراین مراسم بود .

در تاریخ 29 آبان نیز،این مرکز میزبان 150 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی حضرت معصومه(س) در جشن«یار مهربان»بود.. بیان اهمیت کتاب‌خوانی، قصه گویی، مسابقه برای دانش آموزان و معلمان، هم‌خوانی شعر من یار مهربانم، بیان احادیث از بزرگان دین  درباره فایده‌های کتابخوانی، بازی و سرگرمی و نمایش فیلم از برنامه‌های این جشن بود . در پایان از دو عضو کتابخوان مرکز قدردانی شد و دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف کتابخانه و نمایشگاه آثار اعضا بازدید کردند و با فعالیت های کانون آشنا شدند.

در روز سی‌ام آبان، اعضای پسر مرکز شریفیه در کارگاه هنری ویژه هفته کتاب با عنوان «کتاب من»شرکت کردند و با کمک هم کتاب ساختند . همچنین برای این اعضا،فعالیت‌های کارگاه بلند خوانی، قصه گویی و مسابقه انجام شد.

در اول آذر هم این مرکز پذیرای 40 نفر از اعضای دختر در جشن «یار پند دان» بود . کارگاه بلند خوانی، کارگاه کاردستی نشانگر کتاب، قصه گویی، معرفی کتاب، بیان اهمیت کتاب‌خوانی، مسابقه و نمایش خلاق از برنامه‌های این جشن بود .

به مناسبت هفته کتاب در مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو نیز برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی اجرا شد.

این مرکز در تاریخ 29 آبان، میزبان 35 دانش آموز از مدرسه اندیشه بود. مهمانان کانون در کارگاه بلندخوانی شرکت کردند و با تکنیک های مختلف بلندخوانی، شعرهایی از مجموعه شعر «تنها انار خندید» را خواندند. در ادامه در کارگاه هنری با عنوان «کتاب محبوب من» تصاویری خلاق و جالب از شخصیت‌های کتابهای محبوب شان کشیدند و با راهنمایی مربی فرهنگی مرکز با فرآیند نوشتن و تصویرگری و چاپ کتاب آشنا شدند.

هم‌چنین، در طول هفته کتاب و کتابخوانی 65 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر مرکزدر کارگاه بلند خوانی کتاب شرکت کردند و فعالیت های متنوعی مانند، معرفی کتاب، نمایش فیلم،معرفی کتاب‌های موجود در مرکز و کارگاه ادبی با عنوان«دنیای کتاب‌ها» برای آنها انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری الوند در هفته کتاب، کارگاه آموزش مهارت رفتار جرات مندانه همراه با معرفی کتاب، برای 60 عضو نوجوان در تاریخ 30 آبان برگزار شد این دوره برای آماده سازی نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

در مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا هم کارگاه بلند خوانی 4 کتاب برای 150 دانش اموز و اعضای مرکز برگزار شد. کارگاه ادبی«کتاب پنجره ای به‌سوی نعمت‌های خدا»، قصه گویی، برپایی ایستگاه نقاشی، حضور مربی مرکز و اجرای برنامه فرهنگی «جشن کتاب»در مدرسه ابتدایی برکت در روستای حسین آباد و قدردانی از اعضای کتاب‌خوان از برنامه‌های دیگر این مرکز در هفته کتاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =