پدر و مادرها بذر کتاب‌خوانی را در وجود بچه‌ها می‌کارند

علی درستکار پژوهش‌گر و مجری برنامه‌های صداوسیما گفت پدر و مادرها می‌توانند بذر کتاب‌خوانی، تلاش علمی و کمال‌طلبی را در وجود فرزندان‌شان بکارند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، مجری باسابقه برنامه تلویزیونی «این شب‌ها» به مناسبت بیست‌وشش مین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران میهمان مرکز فرهنگی هنری شماره ۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران بود تا اعضای این مرکز قدیمی را به کتاب‌خواندن تشویق کند.

او به بچه‌ها گفت: پدرم بسیار کتاب‌خوان و اهل مطالعه بود و من این علاقه به خواندن را از پدر یاد گرفتم.

مجری برنامه تلویزیونی «دانه» همچنین بچه‌ها را به شرکت در کلاس‌های آموزشی خارج از برنامه‌های مدرسه‌ و نظام رسمی آموزشی و فراگیری زبان خارجی، موسیقی، هنر و ورزش تشویق کرد.

درستکار بر این نکته تأکید کرد که سهمی از پول و وقت ما باید صرف یادگیری اخلاق و ادب شود و به نظرم هم‌نشینی با انسان‌های بااخلاق باعث می‌شود که از آن‌ها بسیار بیاموزیم.

او همچنین تمرین مهارت‌های زندگی را ضروری دانست و یادآور شد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که پدر و مادرها فکر می‌کنند اگر فرزندان‌شان برود مثلاً آب بیاورد یا جورابش را خودش بشورد دچار زجر و سختی می‌شود درحالی‌که من یک میهمان خارجی داشتم که می‌گفت ما از بچه‌هایمان می‌خواهیم کارهای خانه را انجام دهند و حتی بابت این کارها به آن‌ها دستمزد هم می‌دهیم.

این مجری برنامه‌های تلویزیونی از بچه‌ها خواست نحوه کسب درآمد و نگهداری مناسب آن و چگونگی استفاده درست از پول و حتی صرف آن در کارهای خیر را یاد بگیرند.

مجری برنامه تلویزیونی «زمرد» با نقل مضمون یکی از احادیث پیامبر اکرم(ص)، به بچه‌ها یادآور شد که هرکسی که در جامعه فایده و نفع بیشتری به مردم برساند بهترین ماست.

بر اساس این گزارش در بخشی از برنامه که شیوا جعفری کارشناس کانون استان تهران آن را اجرا می‌کرد، علی درستکار از یک دختر و پسر نوجوان آزمون مجری‌گری گرفت و توصیه کرد که بچه‌ها برای ورود به این حرفه بیشتر مطالعه و از فرصت‌های ریز و درشت برای تمرین حرف‌زدن در مدرسه و ... به‌خوبی استفاده کنند.

او در پایان با ابراز امیدواری از موفقیت مدیران فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از همه مسئولان کانون از ابتدای تاریخ تاکنون تشکر می‌کنیم و می‌گوییم کانون! دوستت داریم و از تو بابت همه کارهایت ممنونیم باز هم خوبی‌هایت را برای ما بیشتر کن.

در این مراسم که در روز اول آذر ۱۳۹۷ برگزار شد، مهتاب شهیدی مسئول مرکز شماره ۹ کانون تهران نیز هدف از اجرای این برنامه را معرفی چهره‌های مشهور به بچه‌ها و تشویق آن‌ها به مطالعه از این راه عنوان کرد.

اجرای سرود از سوی اعضای دختر مرکز و ثبت خاطره در قاب عکس‌های یادگاری پایان‌بخش گپ‌وگفت بچه‌ها با مجری برنامه‌های تلویزیونی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =