کد خبر: 283880
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
ضرورت فرهنگ سازی برای مطالعه کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی ، کارگاه‌های متنوع فرهنگی و هنری کانون در دبستان دخترانه بوستان شهر احمدآباد صولت و دبیرستان دخترانه فدک شهرستان تربت جام برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سیدرسول حسینی زهرائی مسئول کتابخانه سیار روستایی کانون تربت‌جام، با حضور در این مدارس در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به تبیین ضرورت و اهمیت کتاب در زندگی و جامعه پرداخت.

حسینی‌زهرائی، با اشاره به تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب به مسئله فرهنگ و به خصوص بحث کتاب و کتاب‌خوانی، هدف از این برنامه‌ها را توجه بیشتر کودکان و نوجوانان به اهمیت کتاب در زندگی عنوان کرد و گفت‌: متاسفانه ما ملتی هستیم که دچار نوعی خودشیفتگی فرهنگی شده‌ایم و فکر می‌کنیم همه چیز را می‌دانیم و به همین دلیل خود را از خواندن کتاب بی‌نیاز می‌دانیم.

مربی کتابخانه سیار شهرستان تربت‌جام معتقد است، تعداد زیادی از معضلات اجتماعی، ریشه در ناآگاهی و عدم مطالعه‌ی کتاب داشته و دارد و سازمان‌های فرهنگی موظف‌اند فرهنگ‌سازی کنند تا مردم ارزش کتاب را بدانند و احساس نیاز کرده و دوباره به سراغ کتاب بروند.

وی افزود ‌: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گسترش مراکز ثابت، پستی و کتابخانه‌های سیار روستایی، شهری و مرزی، گام‌هایی در این جهت برداشته است اما لازم است مسئولین امکانات بیشتری در اختیار نهادهای فرهنگی قرار دهند.

گفتنی است؛ فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، کاردستی، معرفی و روخوانی کتاب، بحث آزاد و کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای تشویق نوجوانان به مطالعه برای کتابداران و نماینده‌های تشکل‌های دانش‌آموزی دبیرستان شبانه‌روزی فدک، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این  مدارس اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =