«جشن کتاب» به‌میزبانی ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون گیلان برگزارشد(۲)

هم‌زمان با بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی، «جشن کتاب» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب و کتاب‌خوانی را درحالی جشن گرفتند که همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و همگامی دستگاه‌های اجرایی با فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی، نقطه‌ی روشن برنامه‌ها این روزها بود.

درهمین حال، مراکز فرهنگی هنری کانون از تاریخ ۲۴ آبان تا یکم آذرماه ، ۱۳۹۷ با هدف توسعه‌ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، تمرین مهارت‌های زندگی و  تقویت لذت خواندن درمیان خواندن در میان آینده‌سازان، پذیرای مخاطبان شدند و با شعار «حال خوش خواندن»، در سه محور فرهنگی، ادبی و هنری به برگزاری مهرواره،  نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه کتاب و.... پرداختند.

کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان هم به همین مناسبت، با برنامه‌های متنوع و هدف‌مند  به بسط و گسترش فرهنگ مطالعه، به ویژه درمیان کودکان ونوجوانان پرداخت.

این مرکز فرهنگی هنری درنخستین گام با برگزاری ویژه‌برنامه«با هم بخوانیم» پذیرای کودکان و اولیای آنان شد و درادامه نیز کارگاه نقد و بررسی کتاب«هی با من دوست می‌شوی؟»، فریبا کلهر را با همراهی اعضا و خانواده‌های آنان برگزارکرد.

آشناسازی دانش‌آموزان مدارس و پیش‌دبستانی سطح شهرستان با  کانون و چگونگی عضویت در این مجموعه‌ی فرهنگی، ازدیگر برنامه‌های این مرکز بود و مربیان ضمن برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب و هم چنین، نمایش و نقد کتاب فیلم، به معرفی کتاب‌های مورد علاقه‌ی مخاطبان پرداختند.

معرفی فعالیت های کانون به دانش آموزان مدارس و پیش دبستانی های شهرستان لاهیجان

 بر پایه این گزارش، برپایی نمایشگاه و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری نیز از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان در این ایام محسوب‌می‌شد.

هفته کتاب در کانون لاهیجان

مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر نیز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه و به‌منظور همراه‌سازی هرچه بیش‌تر پدرها و مادرها  با فعالیت‌های کانون، میزبان ویژه‌برنامه‌ی« حال‌خوش خواندن با مادرم» شد.

طی این ویژه‌برنامه، که با همکاری مدارس شهرستان رضوانشهر صورت‌گرفت، مربیان به تبیین نقش خانواده در علاقه‌مندسازی فرزندان به مطالعه پرداختند و ضمن تشریح فعالیت‌های کتاب‌محور کانون، از والدین دعوت‌کردند تا برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی با مربیان کانون همراه‌شوند.

اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و اجرای سرود، اهدای کتاب‌های  دست‌ساز اعضا به حاضران و اجرای طرح ادبی «هیس! ما یک نقشه داریم» که با مشارکت و هم‌فکری اعضا و مادران انجام‌گرفت، از دیگر برنامه‌های این روز کانون شهرستان رضوانشهر به‌شمارمی‌رفت.

عنوان
ویژه برنامه«حال خوش خواندن با مادران» در کانون رضوانشهر

مرکز فرهنگی هنری اسالم  هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، افزون بر  برپایی نمایشگاه آثار اعضا با محوریت کتاب، همراهی اعضای کتاب‌خوان مرکز و مادران آنان را در اجرای  فعالیت‌های کتاب محورهمچون مصورسازی و تصویرگری کتاب شاهدبود.

براین اساس، ویژه‌برنامه«پرواز با بالهای خیال بچه های روستا» عنوان برنامه ادبی مرکز بود که با حضور مربیان در  مدرسه روستایی «غزالی»صورت‌گرفت.

اجرای ویژه‌برنامه «خوانش کتاب و بارش تصویر»  که با حضور در مدارس برگزارشد و هم‌چنین نشست‌های بحث کتاب با عنوان «کتاب و نوجوان امروز» از دیگر  برنامه های کتاب محور این مرکز بود که همراه با اجرای ویژه‌برنامه‌های «یک روز با کتاب» و «حال خوش خواندن»، روزهایی سرشار از از هم‌نشینی با کتاب را برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های اسالمی رقم‌زد.

هفته کتاب در کانون اسالم

کانون پرورش فکری بندرکیاشهر نیز به همین بهانه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فضاسازی مرکز و دعوت از دانش‌آموزان مدارس پرداخت.

روخوانی و معرفی کتاب با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه، قصه‌نویسی با استفاده از کارت‌های تصویری، شعرخوانی و اجرای مسابقه «بگرد پیدایم کن»، از جمله برنامه‌های کانون رضوانشهر در این روزها بود که با اجرای نمایش خلاق و نمایش کتاب‌فیلم‌های کانونی برای مخاطبان همراه‌شد.

استقبال کودکان و نوجوانان از برنامه های هفته کتاب کانون کیاشهر

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت نیز با هدف خاطرنشان‌کردن اهمیت و نقش ارزش‌مند مطالعه و کتاب‌خوانی در ترسیم آینده‌ی روشن برای همگان، به ویژه‌کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های هدف‌مندی را در سه محور فرهنگی، ادبی و هنری برای مخاطبان برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشت.

طی اجرای این فعالیت‌ها که با همراهی مهدهای کودک و مدارس صورت‌گرفت، بیش از یکهزار کودک و نوجوان از برنامه‌های کتاب‌محوری چون: مسابقه‌ی بلندخوانی، تند خوانی، نمایش فیلم، معرفی کتاب، شعرخوانی و مسابقه حضوری بهره مند شدند.

مربیان این مرکز فرهنگی هنری هم‌چنین به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان، به معرفی هرچه بیش‌تر فعالیت‌های کتاب محور مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان پرداختند و از آنان برای عضویت درمراکز فرهنگی هنری کانون پرورش دعوت‌کردند.

بازدید دانش آموزان از نمایشگاه آثار اعضای کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =