قصه‌های امروزی باید درون مایه اجتماعی داشته باشند

یکی از شرکت کنندگان در جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور معتقد است که قصه‌های امروزی کودکان باید درون مایه اجتماعی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان استان مازندران، زهرا مولایی که با قصه «ماهی جان»اثر «دکترافسانه شعبان نژاد » از استان تهران در بخش منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی شرکت کرده، معتقد است که قصه‌های امروزی باید درون مایه اجتماعی داشته باشند.

این کارشناس کارگردانی در قصه خود تلاش کرده تا مفهوم «زن بابا»را برای کودکان با شیوه‌ای خوب به تصویر بکشدوبه اهمیت وجود «امنیت» در دل کودک بپردازد.

مولایی بر این باور است که کودکان از داستان‌هایی با درون‌مایه و مفاهیم گذشته اشباع شده‌اند و باید به مسائل و مشکلات امروز آنان در قصه پرداخته شود.

این مربی نمایش خلاق پیشنهاد می‌دهد که تعداد قصه‌گوهای جشنواره کمتر اما در انتخاب قصه‌ها به موضوعات امروزی و کیفی توجه شود.

وی در توضیح تأثیر تربیتی قصه برروی کودک، گفت:مربی با بیان قصه می‌تواند از طریق ارتباط باهوش هیجانی کودک و به کار بردن ابزاری، مانند؛ زبان بدن ،صورت و نحوه بیان، کودک را به سمت الگو یا رفتار تربیتی جذب کند.

مولایی بر روی توجه به بررسی از نگاه روان شناسانه و جامعه شناسانه در بیان قصه تأکید می کند و ادامه می دهد:والدین امروزی باید آموزش‌های لازم در زمینه قصه گویی را بیاموزند.

این کارشناس فرهنگی بر این باور است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابلیت برگزاری کلاس‌های آموزش قصه گویی ویژه والدین را دارد و از طرفی لازم است به داستان‌هایی با محتوای زندگی کودکان بیشتر پرداخته شود.

جشنواره قصه گویی منطقه 5 کشور از 3 و 4 آذر در ساری در حال برگزاری است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =