قصه گویی احیا کننده فرهنگ غنی کشورمان است

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: کشورمان سرشار از فرهنگ‌های غنی است و قصه‌گویی می‌تواند این فرهنگ‌ها و آیین‌ها را ترویج و بازگویی کند.

محمدعلی یزدان‌شناس  در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشوری در ساری با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام  و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام اظهار کرد: رسول خدا بشارت دهنده همه قصه‌هایی است که به صلح و آشتی می‌انجامد.

وی تصریح کرد: قصه‌گویان در مقام یک پیام‌آور پیامبرگونه به شیوه نیکو کودکان را به سمت و سوی معرفت سوق می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت مناسبی برای اشاعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و کتابخوانی است، افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نشاط و پویایی را در جامعه به دنبال دارد.

این مسؤول با اعلام اینکه بسیاری از فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها با گذشت زمان دچار فراموشی شدند، ادامه داد: کشورمان سرشار از فرهنگ‌های غنی است و قصه‌گویی می‌تواند فرهنگ‌ها و آیین‌ها را ترویج و بازگویی کند.

یزدان‌شناس تصریح کرد: 35 قصه‌گوی برگزیده هفت استان از میان 3 هزار و 264 قصه‌گو  از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران با هم به رقابت پرداختند و با رای داوران  5 قصه‌گوی منتخب به بخش کشوری معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یک کارگاه آموزشی برای مربیان مرتبط با کودک و نوجوان و دو نشست تخصصی در حاشیه این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اعلام اینکه بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای در این جشنواره اتفاق خوبی را رقم زده است، گفت: با حمایت استانداری مازندران، صدا و سیما، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری، اصحاب رسانه و دیگر دستگاه‌ها تلاش شده است این رویداد به نحو مقتضی اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =