پرواز کلاغ‌ها و گنجشک شگفت‌انگیز ایرانی روی پرده نانت فرانسه

چهلمین دوره جشنواره سینمایی سه قاره نانت فرانسه سه فیلم پویانمایی ایرانی را در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» روی پرده برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره که از سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرده است  به سینمای قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می‌پردازد و پس از جشنواره کن، مهم‌ترین رویداد سینمایی فرانسه به‌شمار می‌رود.

در چهلمین دوره این جشنواره که از ۲۹ آبان ۱۳۹۷ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) آغاز و تا ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در نانت فرانسه ادامه می‌یابد سه فیلم پویانمایی از  تولیدات قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «روزی کلاغی» ساخته عبدالله علیمراد، «کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» ساخته محمد علی سلیمان‌زده و «گنجشک و پنبه‌دانه» ساخته مرتضی احدی در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» به نمایش گذاشته شد.

پویانمایی «روزی کلاغی» ساخته عبدالله علیمراد

این فیلم در اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی نیز در فرانسه به نمایش عمومی درآمده بود .

جشنواره فیلم سه قاره (Three Continents Festival) به همت دو برادر به نام‌های فیلیپ و آلن ژلادو در سال ۱۹۷۹ پایه‌گذاری شد و هدف آن پشتیبانی از استعدادهای جدید فیلم‌سازی بود.

گفتنی است سینمای ایران در دوره‌های مختلف این رویداد بزرگ سینمایی حضور موفقی را تجربه کرده است و سینماگران ایرانی جایزه‌های زیادی را از این جشنواره به‌دست آورده‌اند.

پویانمایی «گنجشک و پنبه‌دانه» ساخته مرتضی احدی

پویانمایی «کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» ساخته محمد علی سلیمان‌زده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =