گزارشی از فعالیت های کانون ایلام در هفته کتاب و کتابخوانی

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام درهفته کتاب و کتابخوانی فعالیت های متنوعی را با محوریت کتاب در سراسر استان برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، اداره کل و مراکز فرهنگی هنری کانون ایلام در هفته کتاب روزهای پرهیجان و پرنشاطی را با فعالیت های مختلف فرهنگی ، ادبی و هنری و علمی با موضوع کتاب و کتابخوانی پشت سرگذاشتند.کهمهم ترین این فعالیت ها رامرور می کنیم.

بچه های ایلامی در ویژه برنامه کتابنوش لحظه هایی شاد را سرکشیدند

براساس این گزارش در ایلام هم زمان با مراکز فرهنگی ادبی ثابت و سیاراداره کل نیز با برنامه کتابنوش لحظه های پرنشاطی را خلق کرد.با همکاری مدرسه ابتدایی شهدای مطهر شهرک شهید کشوری ،کانون استان ایلام برنامه متنوعی را با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار کرد.این برنامه با بخش هایی مانند موسیقی زنده شاد،سرود ، مسابقه ،سرود کودکان دارای نیازهای ویژه،شعر کردی،و اهدای کتاب همراه بود که کارشناسان وکارکنان ومربیان کانون ایلام در کنار معلمان مدرسه ایتدایی شهدای مطهر یکروز سرشار از همدلی و همراهی را رقم زدند.بچه های دارای نیازهای ویژه نیز دراین برنامه با سرودی شادهفته وحدت و هفته کتابو کتابخوانی را گرامی داشتند و قصه ی جشن تولد مار بوا نیز با اجرای علیا خسروی مربی راه یافته به جشنواره قصه گویی منطقه ای به اجرادرآمد که مورد استقبال قرار گرفت .جعفر گل محمدی مربی سیار نیزمسابقه ای با نشاط را به اجرا گذاشت.میلاد و مصطفی کاظمی نیز با موسیقی زنده و شاد بچه ها را به لحظاتی شاد مهمان کردند و پس از آن تعداد 400 کتاب چاپ کانون در بین بچه ها توزیع شد.

هم زمان با این برنامه در تمامی مراکز ثابت و سیار و پستی برنامه های متنوعی با همین محوریت برگزار شد که.اهدای کتاب ،مسابقه کتابخوانی-جشن کتابخوانی-تقدیر ازاعضای کتابخوان-تجلیل از اعضای کتابخوان مرکز-به نمایش گذاشتن کتابهای جدید درمحل مرکز-مصور سازی کتاب-زیبا ترین جمله درمورد کتاب و چندین برنامه فرهنگی ادبی و هنری دیگر با موضوع کتاب مهم ترین برنامه های مراکز کانون استان به شمار می روند.

نمایشگاه کتاب در تمامی مراکز ایلام

تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون ایلام در هفته کتاب نمایشگاهی از پرخواننده ترین کتاب های کودک ونوجوان تولید کانون و موجود در کتابخانه های کانون را برای دانش آموزان و عموم مردم و بچه های عضو مراکزثابت به نمایش گذاشتند در کنار این برنامه فعالیت های متنوع دیگری نیز برای بچه ها به اجرا در آمد.

کمیته کودک ونوجوان ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر برنامه های خود را در ایلام آغاز کرد

هم زمان با هفته کتاب اولین نشست هماهنگی کارگروه کودک ونوجوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف برنامه ریزی و هماهنگی بیشتردر راستای معرفی دستاوردهای انقلاب به کودکان ونوجوانان،باحضور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام ،مدیر کل، معاونین و کارشناسان کانون ،کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی،و دیگر اعضای این کارگروه در دفتر مدیر کل کانون ایلام برگزار شد.

عروسک های غول پیکر کانون ایلام در شادپیمایی سرپل ذهاب 

دو عروسک غول پیکر کانون ایلام با حضور در مراسم کاکه در شادپیمایی عروسک های سراسر ایران درمناطق زلزله زده سرپل ذهاب توسط عروسک گردانان ایلامی حضوریافتند تا در کنار دیگر عروسک گردانان لحظه هایی شاد به بچه های این مناطق هدیه دادند .این دوعروسک غول پیکر پیش از این در جشن های روزجهانی کودک ایلام نیز به اجرا برنامه پرداخته و با استقبال روبه رو شدند.

جشن کتاب در مرکز فرهنگی هنری بدره

مرکز فرهنگی هنری شهرستان بدره در کنار سایر فعالیت های خود درمرکز ، همکاری مشترکی را نیز با ارشاد اسلامی،نهاد کتابخانه هاو کانون فرهنگی آموزش و پرورش در اجرای برنامه مشترک جشن کتاب به نمایش گذاشتند.در این برنامه بچه های عضو کانون و مربیانشان برنامه هایی را مانند نقاشی،قصه گویی، معرفی کتاب و...به اجرا گذاشتند .این مرکز نمایشگاه کتاب و نقاشی و معرفی کتاب و اهدای کتاب و تجلیل از کتابخوانان برتر را نیز برگزار کرده است .

ایستگاه نقاشی در مرکز فرهنگی هنری دره شهر

مرکز فرهنگی هنری شهرستان دره شهر به مناسبت هفته کتاب معرفی نویسندگان و شاعران مطرح کتاب های پرخواننده را به صورت نشریه دیواری با نقاشی مربیان به اجرا گذاشت .در کنار این برنامه ایستگاه نقاشی نیز با همین موضوع به کمک مربیان هنری تصاویر نویسندگان مطرح وآشنا برای کودکان ونوجوانان را معرفی کرد و بچه ها را تشویق کردند که خود نیز از این تصاویر خلق کنند که حاصل آن نقاشی های زیبایی با محوریت کتاب و کتابخوانی شد.

مصورسازی کتاب های شعر کودکان درمرکز فرهنگی هنری آبدانان

مرکز فرهنگی هنری شهرستان آبدانان در هفته کتاب و کتابخوانی کتاب های شعر کودکان را در همکاری مشترک مربیان و اعضامصور سازی کرد در کنار آن ،مسابقه کتابخوانی،قصه گویی،بحث کتاب را نیز به اجرا گذاشت .

دوست من کتاب، درمرکز فرهنگی هنری سرابباغ

 مرکز فرهنگی هنری بخش سرابباغ شهرستان ابدانان نیز با آن که درمحیطی استیجاری فعالیت هایش را ادامه می دهد و بچه های عضو آن منتظر کامل شدن ساختمان جدید مرکزهستند، فعالیت های متنوعی را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به اجرا گذاشتند که نمایشگاه کتاب ،ایستگاه کارت پستال و نقاشی با موضوع دوست من کتاب از مهم ترین انها بود

معرفی بهترین کتاب از نگاه بچه های عضو مرکز فرهنگی هنری صالح آباد          

بچه های عضو مرکزفرهنگی هنری بخش صالح آباد در جشن کتاب  بهترین کتاب هایی که در طول سال جاری خوانده اند را به دوستانشان معرفی کردند و با جمع بندی این معرفی ها بهترین کتاب ها و پرخواننده ترین آنها در مرکز صالح آباد مشخص شد .در کنار این برنامه مصورسازی کتاب ها، نشریه دیواری و  اهدای کتاب نیز به اجرا درآمد

نامه ای به شخصیت محبوب کتاب دلخواه خود در مرکز فرهنگی هنری مهران

بچه های عضو مرکز فرهنگی هنری شهرستان مهران با کمک مربیانشان در ویژه برنامه ای به شخصیت محبوب کتاب های دلخواهشان نامه نوشتند و با توجه به شخصیت انها با آنها صحبت کردند و حرفهای دلشان را برایشان بازگو کردند .اهدای کتاب های با همکاری ارشاد مهران فمطالعه و کتابخوانی و... از دیگر برنامه های این مرکز به شمار می رود .

زنگ مطالعه در مرکز فرهنگی هنری شهرستان دهلران

مرکز فرهنگی هنری شهرستان دهلران در برنامه مشترک آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه ها و کانون با عنوان زنگ مطالعه حضور یافتند و پس از آن با برگزاری ویژه برنامه هایی مانند آموزش تقویت قصه گویی مربیان و معاونین آموزش و پرورش وقصه گویی و...در این هفته فعالیت داشتند.

مسابقه و بازی کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره یک

مرکز فرهنگی هنری شماره یک ایلام در هفته کتاب وکتاب خوانی ، معرفی کتاب های پرخواننده مرکز ،روخوانی، قصه گویی،نمایش خلاق ،مسابقه و بازی و سرگرمی ،شعر خوانی،ایستگاه نقاشی و مصور سازی ضربالمثل هاو ایستگاه ادبی را با محوریت کتاب به اجرا گذاشت.

بحث کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره دو

مرکزفرهنگی هنری شماره دوایلام در هفته کتاب و کتاب خوانی بحث کتاب را با حضور اعضای مرکز به کمک مربیانش برگزار کرددرهمین راستا جشن کتاب،معرفی کتاب ،شعر خوانی پرخواننده ترین کتاب های شعر،ایستگاه نقاشی وایستگاه سفال و ایستگاه ادبی را با موضوع کتاب برگزارکرد.

مسابقه کتابخوانی در مرکز فرهنگی هنری شماره سه

 مرکز فرهنگی هنری شماره سه ایلام در هفته کتاب در سه روز متوالی مسابقه کتابخوانی را در بین بچه های عضو و دانش آموزان مدارس اطراف برگزار کرد در کنار این برنامه جشن کتاب، قصه گویی،بازی،ایستگاه سفال و ایستگاه نقاشی نیز با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

روخوانی کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره چهارشنبه

مرکز فرهنگی هنری شماره چهار ایلام روخوانی کتاب را درکنار سایر برنامه هایش در هفته کتاب وکتابخوانی به صورت ویژه برگزار کرد.در این برنامهمربی ادبی ضمن روخوانی سه کتاب از بچه ها خواست تا سه داستان را به یک داستان تبدیل کنند.در بخش سفال هم معرفی یک کتاب و تصویر سازی آن درمحوریت قرار گرفت وپس ازآن بچه ها به زبان کردی برای همدیگرو مربیانشان شعر خواندند.

یارمهربان در مجتمع فرهنگی هنری ایلام

 مجتمع فرهنگی هنری شهدای کودک ایلام در هفته کتاب و کتابخوانی ضمن به نمایش گذاشتن انیمیشن هایی که براساس کتاب های تولید کانون تهیه شده اند،ویژه برنامه یار مهربان را نیز با بخش هایی مانندایستگاه نقاشی،قصه گویی،معرفی کتاب،ایستگاه نقاشی،ایستگاه سفال گری،ایستگاه ادبی با محوریت کتاب برگزار کرد .

قصه های برگزیده جشنواره قصه گویی در مرکز شهید جرایه

مصور سازی کتاب های پرخواننده و نقاشی بچه ها از بهترین کتاب هاویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی مرکز فرهنگی هنری شهید جرایه ایلام را به خود اختصاص داد.در کناراین برنامه مربیان به ساخت عروسک های ایلامی و قصه گویی و معرفی کتاب وایستگاههای مختلف فرهنگی،ادبی وهنری پرداختند.قصه گویی مربی برگزیده جشنواره قصه گویی استانی وتقدیر شده منطقه ای نیز از برنامه های ویژه این مرکز به شمار می آمد.

اهدای کتاب به پیش دبستانی ها در مرکز فرهنگی هنری لومار

مربیان مرکز فرهنگی هنری لومار در هفته کتاب و کتابخوانی کتاب های پرخواننده و جدید کودک را به بچه های پیش دبستانی هایی که با این مرکز همکاری خوبی داشته اند هدیه دادند.در کنار این برنامه معرفی کتاب های پرخواننده،ثبت نام اعضای جدید ونمایشگاه کتاب از مهم ترین برنامه هایی بود که مرکز لومار به اجرا در آمدند.

نمایش خلاق کتا ب محور در مرکز فرهنگی هنری شهرسرابله

مرکز فرهنگی هنری شهر سرابله از شهرستان چرداول نمایش خلاق خود را به موضوع کتاب اختصاص داد تا هم بچه ها با اهمیت کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا شوند و هم خلاقیت بچه ها را افزایش دهد.در این برنامه بچه ها با اتسفاده از موضوع کتاب نمایش های خلاق خود را به صورت گروهی به اجرا گذاشتند.ایستگاه نقاشی ،اهدای کتاب ،نمایشگاه کتاب ،جشن کتاب، تجلیل از کتابخوانان برتر مرکز ،مسابقه با محوریت کتاب ،کارگاه کاردستی کتاب و قصه گویی از دیگر برنامه های این مرکز به شمار می رود.

معرفی فعالیت های کتاب محور کانون در مرکز فرهنگی هنری ایوان

مرکز فرهنگی هنری شهرستان ایوان فعالیت های خودرادر هفته کتاب به دو صورت حضورمربیان در مدارس و حضور دانش آموزان در مرکز برگزار کرد.در این برنامه ها در کنار کارگاه قصه گویی،نمایشگاه کتاب،مسابقه،ایستگاه نقاشی مصور سازی کتاب،معرفی کتابخوانان برترمرکز،اهدای کتاب،و...معرفی فعالیت های کتاب محور کانون رادر محوریت برنامه هایش قرار داد ودر راستای گسترش معرفی فعالیت های کانون و نشان دادن اهمیت کانون به کتاب و کتابخوانی به آن پرداخت.

فیلم های کتاب محور در مرکز فرهنگی هنری شباب

مرکز فرهنگی هنری شهرک شباب شهرستان چرداول در کنار برنامه هایی مانند معرفی کتاب، مسابقه کتاب،نمایشگاه کتاب،و روخوانی کتاب برای دانش آموزان و اعضای مرکز،فیلم ها و انیمیشن های تولید کانون را که بر اساس کتاب های موجود در کتابخانه های کانون ساخته شده اند به نمایش در آورد و بچه ها پس از دیدن فیلم ها به سراغ کتاب های مورد نظررفتند .

معرفی کتاب های خوب در کتابخانه پستی

مربی مسئول کتابخانه پستی ایلام در کنار سایر مربیان مجتمع در کاری تازه به مدارس رفتند و با قصه گویی و نقاشی و روخوانی کتاب ویژه برنامه هایی را با محوریت کتاب برگزار کردند.مربی مسئول کتابخانه پستی نیز در این برنامه ها علاوه برموارد یاد شده به قصه گویی پرداخت و کتاب های خوب و پرخواننده و جدید ترین کتاب های رسیده به مرکز را برای بچه ها با خواندن بخش هایی از آنها معرفی کرد.

کانون استان ایلام با توجه به اهمیتی که به کتاب می‌دهد فراتر از برنامه‌های ثابت خود با موضوع کتاب، چندین برنامه استانی را به عنوان ویژه برنامه‌های این هفته ارایه داده که هم زمان با اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی در تمامی مراکز خود در سراسر استان ایلام به اجرای آنها پرداخته است.

ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از 24آبان تا یکم آذر در مراکز کانون ایلام هم زمان باسایر مراکز کانون سراسر کشور به اجرا در آمدند.

کتاب از اصلی ترین فعالیت های مراکز کانون به شمار می رود و تمامی فعالیت های ان برمحور کتاب می چرخند.

بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت سیار، ثابت و پستی برای بچه های ایلامی فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =