مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) در کرمان آغاز به کار کرد

مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشوری به میزبانی استان کرمان آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشوری با حضور جمعی از مسئولان استانی و با رقابت ۲۵ قصه گو از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان آغاز شد.
این مرحله از جشنواره توسط علی کاشفی خوانساری، مجید قناد و علی خانجانی داوری می شود و  صادق کیانی مقدم نیز به عنوان ناظر کشوری این جشنواره است.

محمدعلی گلاب زاده رئیس مرکز کرمان‌شناسی نیز در این آیین  با اشاره به اینکه  مردم کرمان در عرصه دانش و دانشوری نام بزرگ خود را در بقعه صبح هستی رقم زدند افزود: درخش ۵ هزار ساله شهداد کرمان نشان دیگری از تمدن کرمانیان است.

وی گفت: قصه کرمان دردآلود است اما هنر مردم کرمان این بود که از میان دردها و رنج ها در طول تاریخ قد برافراشتند .

رئیس مرکز کرمان‌شناسی بیان داشت:  کرمان در مقوله قصه و قصه گویی نام آورانی همچون هوشنگ مرادی کرمانی، افسانه شعبان نژاد و بلقیس سلیمانی که با قلم و افکار و اندیشه های آن ها آشنا عموم مردم آشنا هستند.

**قصه گویی یک رسانه است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در این آئین افزود: قصه گویی در زمان گذشته و حال یک رسانه بوده است.

محسن روحی با قدردانی از همه دستگاه های اجرایی استان کرمان که در برگزاری این جشنواره کمک کردند گفت: امیدواریم این جشنواره مقدمه ای باشد تا از این هنر تاثیرگذار بیشتر استفاده کنیم.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =