فعالیت ها در حوزه  کودکان و قصه گویی تخصصی شود

مدیرکل حوزه استانداری کرمان با بیان اینکه متاسفانه فعالیت ها در حوزه کودکان و قصه گویی به طور تخصصی انجام نشده است گفت: باید آموزش های لازم را از فضاهای کودکانه و قصه گویی برای کودکان امروز پرورش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، حجت الاسلام محمد محمودآبادی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشوری باقدردانی از همه برگزارکنندگان این مرحله از جشنواره افزود: حوزه کودک و نوجوان یکی از حوزه های پرمخاطب و تخصصی است.

وی با بیان اینکه یکی از تصریح کرد: باید به آینده و سرنوشت کودکان در یک جامعه توجه شود.

مدیرکل حوزه استانداری کرمان یادآورشد: ماندگاری قصه ها و ضرب المثل ها در دوران کودکی سال های سال در ذهنیت انسان می ماند.

حجت الاسلام محمودآبادی به اهمیت کار با کودکان در عصر دیجیتال  اشاره کرد و افزود: با توسعه فضای مجازی فرهنگ قصه گویی نیز ترویج و توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری در حوزه کودکان باید حس کودکانه و کودک درونمان را فعال کنیم تصریح کرد: مهم ترین شاخصه های ماندگاری در دروان کودکی فضاهای قصه گویی است.

** قصه گویی یک فضای کاملاً متفاوتی را برای کودکان ایجاد می کند

مدیرکل حوزه استانداری کرمان با بیان اینکه قصه گویی یک فضای کاملاً متفاوتی را برای کودکان ایجاد می کند گفت:  قصه گویی تصویر ذهنی است که انسان را خوشحال یا غمگین می کند که این مهم نشان از این است که قصه احساس کودکان را درگیر می کند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه کودکان و قصه گویی به طور شایسته و تخصصی وارد نشده ایم افزود: به شکل تکلیفی و تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان نباید کار کرد.

وی با بیان اینکه خانواده ها و مسئولان امر باید در دوران کودکی برنامه مدون و مشخصی را برای کودکان ترسیم کنند خاطرنشان کرد: مرزبندی ها برای کودکان درست نبوده است و با سرپوش گذاشتن نمی توانیم؛ جامعه سالمی داشته باشیم.

مدیرکل حوزه استانداری کرمان بیان داشت: باید آموزش های لازم را از فضاهای کودکانه و قصه گویی برای کودکان امروز پرورش دهیم و در این آموزش ها نیز باید به  مسائل روح و روان،جسمی و ارتباطات توجه جدی شود.

حجت الاسلام محمودآبادی با بیان اینکه هنوز دختران و پسران ما سبک صحیح زندگی انسانی که همان اسلامی است را نیاموخته اند یادآورشد:در قرآن کریم  نیز به قصه ها اشاره شده و قصه گویی می تواند نکات ارزشمندی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =