جشنواره قصه گویی ارتباط بین فرهنگی را در سطح بین المللی ایجاد می کند/ تولید  100 عنوان کتاب جدید توسط کانون پرورش فکری در سالجاری

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه زبان قصه گویی بین المللی است گفت: جشنواره قصه گویی ارتباط بین فرهنگی را در سطح بین المللی ایجاد می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، حسین ربانی روز سه شنبه در حاشیه مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه چهار کشوری در کرمان با بیان اینکه قصه گویی به عنوان یک رسانه مهم بین نسلی است افزود: قصه گویی ارتباط بین نسل های گذشته و آینده را به هم وصل می کند.

وی به لحن و بیان ومحتوای قصه تاکید کرد و گفت: زبان قصه گویی بین المللی است زیرا  از زبان های مختلف قصه های بومی وجود دارد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در جشنواره قصه گویی می توان انتقال پیام را انجام داد یادآورشد: این جشنواره بیش از بیست دوره در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است که این مهم سبب انتقال فرهنگ ما به خارج از مرزها و و در عین حال یک ارتباط بین فرهنگی را ایجاد می کند.

ربانی یکی از ویژگی ها شناختی کودکان و نوجوانان را تخیل دانست و افزود: والدین و مربیان می توانند با بیان قصه های خوب و ماندگات تخیل کودکان را فعال کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های کانون در سالجاری تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در حوزه سینما دو فیلم سینمایی از سوی کانون تولید شده که تا پایان سال یکی از فیلم ها اکران می شود.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با اشاره به تولیدات اسباب بازی گفت: در این حوزه جشنواره ملی چهارم را پشت سر گذاشته ایم ودر این جشنواره علاوه بر فروش؛ فرصت ها و چالش های اسباب بازی در یکسال و آینده بررسی شد.

ربانی با اشاره یکی از دغدغه های اصلی حوزه تولید، کتاب است تصریح کرد: اصلی ترین محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب، کتاب خوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ ارتباط بین کودک و نوجوان است که در این عرصه رونمایی تولیدات جدید کانون آغاز شده است.

وی از تولید، چاپ و عرضه 100 عنوان کتاب جدید توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالجاری خبرداد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:  کسانی که قصه گویی بهتری را انجام می دهند کتابخوان خوبی هستند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =