کد خبر: 283995
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
شعر دارایی ملی است

در نخستین نشست فصلی شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فاضل نظری شعر را یک دارایی ملی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این گردهم‌آیی که در آن جمعی از شاعران حوزه‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال حضور داشتند، حاضران به خوانش آثار خود پرداختند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: «سال‌ها پیش در سفری که به تاجیکستان داشتم و در دیدار با یک شاعر او عنوان کرد که شاهنامه وطن است. بعدها به این تشبیه فکر کردم و حالا می‌توانم بگویم شعر وطن ماست.»

وی با اشاره به ضعف و قوت‌های شعر شاعران، تاکید کرد: مهم این است که چشم ما زیبابین باشد. عیب در طرز نگاه ماست و در تصویر نیست. و چشم زیبابین تلخی‌ها را نیز زیبا می‌بیند و در وصف تلخی‌ها راهی را برای بازگشت زیبایی فراهم می‌کند.»

این شاعر، شعر را یک ثروت دانست و افزود: «شعر یک ثروت است. یک دارایی است. در زمانه‌ی رقابت‌های مصنوع و خبرهای ناخوش، ‌این هوای پالوده و پاکیزه‌ی شعر است که می‌تواند خبرهای خوب را منعکس کند.»

نظری با اشاره به پیشینه‌ی شعر در ایران اظهار داشت: «دیوارهای زبان فارسی شاعرانند. بسیاری از منجمان و ریاضی‌دانان ما شاعر بوده‌اند. شعر دارایی ملی است. بنابراین به شما تبریک می‌گویم که در این اتمسفر قدم می‌زنید.»

در بخشی از این مراسم سودابه امینی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ضمن ابراز خرسندی خود از شکل‌گیری این محفل عنوان کرد: «این نشست نخستین انجمن شعر کانون برای شاعران این حوزه محسوب می‌شود و شکل‌گیری این محفل از آرزوهای من نیز محسوب می‌شد.»

امینی از گردآوری اشعار این هنرمندان برای مستندسازی خبر داد و از حضور آنان در این جمع تشکر کرد.

گفتنی است در این نشست شاعرانی همچون انسیه موسویان، حسین تولایی، مریم اسلامی، کبرا بابایی، طاهره بشیر، زهرا رهنما، مهرنوش قربانعلی، شراره ‌هاشم‌دباغیان، مهرناز قربانعلی، نیره‌سادات هاشمی، سودابه امینی، قادر طراوت‌پور، علی مقیمی، محبوبه محرابی، مریم تاراسی، نفیسه صادق‌پور، صغرا ملکی و... به خوانش شعرهای خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =